Trädslag
Annorlunda trä(d)tråden.
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
tis 03 dec 2019, 09:34#598624Ser ut som den har växt ojämnt, väldigt tätt med årsringar ibland och se froväxt nästan.... Vad ska det bli av denna?
tis 03 dec 2019, 10:52#598635Den är från området där jag slutavverkade manuellt där du och palakangas var med till.
Eller slutavverkade jag? Det är frågan.
Vet ej riktigt. Blir nå underlägg eller så. Kom gärna med förslag.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
TS
tis 03 dec 2019, 13:14#598653
Pall! (alltså en att sitta på, inte att lasta på).
halvproffs skrev:Den är från området där jag slutavverkade manuellt där du och palakangas var med till.
Pall! (alltså en att sitta på, inte att lasta på).
lör 29 feb 2020, 09:26#628264Det gäller att stå stabilt, bäst med två ben för säkerhets skull.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
Re: Annorlunda trätråden.
lör 29 feb 2020, 09:44#628274Ger en ny dimension i tanken om säkra hörnet när du ska fälla 😉
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
tis 17 mar 2020, 12:31#631920Lite rolig men inte helt ovanlig, skulle bara ta bort en av granarna men den vägrade, syndes inte att dom satt ihop nästan 10m upp
Skapa konto
Skapa konto
Zetor 4718,5718,8011 och 8441. Ilsbo 1900 m utskjut på 9tons vagn +hemmabyggd vagn med starkran.
tis 17 mar 2020, 16:07#631961
Är de av en såkallad siamesisk proveniens
Suneland skrev:Lite rolig men inte helt ovanlig, skulle bara ta bort en av granarna men den vägrade, syndes inte att dom satt ihop nästan 10m upp
Är de av en såkallad siamesisk proveniens
Jack of all trades, master of none!
tis 17 mar 2020, 16:21#631964Liten lustig tall. Mycket harts som kommit fram i sprickor av stammen.
Skapa konto
Skapa konto
tis 17 mar 2020, 17:06#631971
Mycket tufft, kan tro att den är rätt gammal och på hällan där har det nog både varit magert och torrt
isteskog skrev:Den stackarn har nog haft en tuff uppväxtmiljö ...... 😉
Mycket tufft, kan tro att den är rätt gammal och på hällan där har det nog både varit magert och torrt
Zetor 4718,5718,8011 och 8441. Ilsbo 1900 m utskjut på 9tons vagn +hemmabyggd vagn med starkran.
tis 17 mar 2020, 17:09#631972Jo markägaren var väl inte helt nöjd när åldern i det beståndet ökade från 95 i förra till 160 i denna. 😬 Och nej det är inte 65 år mellan planerna.
fre 27 mar 2020, 21:12#634004Inte en dag i skogen utan lite rolig träd.
Lite kurvig gran.
När jag sågade av denna. Så rörde det på sig. Då visade det sig att roten låg fyra meter till vänster ner i en grop.
Men den fick vara.
Skapa konto
Lite kurvig gran.
När jag sågade av denna. Så rörde det på sig. Då visade det sig att roten låg fyra meter till vänster ner i en grop.
Men den fick vara.
Skapa konto
Re: Annorlunda trätråden.
fre 27 mar 2020, 22:14#634016Denna björks vilja att växa uppåt är lite komisk
Skapa konto
Skapa konto
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
fre 27 mar 2020, 22:40#634017
den här var inte mer än 3 m hög men lite krokig
Skapa konto
den här var inte mer än 3 m hög men lite krokig
Skapa konto
Detta är ett avslutat konto. Kontot kan inte svara på frågor och inte ta emot PM.
sön 05 apr 2020, 19:13#635762
Mera krok
Skapa konto
Mera krok
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).