Skördare

Ryggont!??

21 inlägg 8992 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ryggont!??

Pidden  
#61676 Hej på er!


Är det fler här som brukar få ont i ryggen?? Eller någon annan del av kroppen på grund av stötar och skakningar?? :( OCh vad gör ni isåfall åt det hela!??? Skulle vara kul och se om man kan variera sig. :P

Själv så brukar jag använda njurbälte när ryggen gör sig påmind, Bältet tillsammans med säkerhetsbältet i skördaren brukar stadga upp ryggen tillräckligt mycket för att det onda ska försvinna. Varvar med träning av rygg,axlar och ryggslut också. Hännder att man tar någon löpslinga hemomkring när suget faller på. :p Sen är det ju aldrig fel med lite varm bastu och bubbelpool när man kommer åt, :-bd



   TS
Avatar Fallback

Re: Ryggont!??

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61760 Den dära fläkten i Air-ventstolarna ska man va försiktig med.Själv använder jag en låg hastighet o våran chaufför tål den inte alls :wink:
Blir för kallt om ryggen så det slutar med värk,ok vi är ett par gamla stofiler men ändå... :shock:

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Golddigger  
#61762 Massage...
Vi får gå på till en massör en gång i månaden eller oftare om det behövs...givetvist så står företaget för dom kostnaderna.
Sen så har företaget köpt in en massagestol som vi får använda hur ofta vi vill.

Så det är sällan man får ont i ryggen...... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Pidden  
#61763 Simba:

Jo, fläkten påverkar ju en del, men oftast kör jag bara kylan i korta stunder, när jag märker det börjar bli alldeles för kallt så stängs den av, eller så minskar jag varvet.



Golddigger:

Jaså, se där :wink: , det var inte illa :-bd , ja, massör hade ju inte varit fel, men man ska ju ha tid att ta sig dit också och det har man ju oftast inte :((

   TS
Avatar Fallback

Re: Ryggont!??

grotförare  
#61768 oftas så har man tid. felet är bara att man inte tar sig tid lr tänker de kan jag ta sen! hehe

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Golddigger  
#61786 Chefen ser det som en investering att skicka oss på massage för då
slipper han förhoppningsvis att vi blir sjukskrivna pgr ryggproblem....

Avatar Fallback

Re: Ryggont!??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62020 En sak som har fungerat bra på ryggbesvär under åren är att åka rullskidor tråkigt men fungerande? Lycka till......

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62022 Jag kan rekommendera Casada massagekude.

http://www.cabom.se/produkter/halsa/mas ... e,79310501

Den knådar grymt och fungerar mycket bra för mig. Fungerar även med 12V, så för er som sitter en maskin passar den perfekt för en liten paus.

Köpte själv den på en marknad för något år sedan, och den har gjort gott hos mig.

//.D

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Pidden  
#62031 Backman: Ska fundera på rullskridskor! =) Tackar för tipset :-bd


Sundhult: Ska kolla upp den dära kudden =) , Är ju perfekt om det finns med 12V anslutning =)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Ang3r  
#63138
Pidden skrev:OCh vad gör ni isåfall åt det hela!???


Motionerar varje kväll i halmen :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Pidden  
#63140
Ang3r skrev:
Pidden skrev:OCh vad gör ni isåfall åt det hela!???


Motionerar varje kväll i halmen :lol:




Det är aldrig fel, men det är ju inte varje kväll det finns tillfälle xD :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ryggont!??

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Pidden  
#63145
valmet901 skrev:http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article5504982.ab

Där ser man :wink:



Inte illa! ;) :wink: , Då behöver man inte lägga så mycket tid på gymmet nu då :p :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ryggont!??

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63146 Fattar inte varför folk köper gymkort :wink:

Avatar Fallback

Re: Ryggont!??

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120086 Gammal tråd men hur har det gått för dej med ryggen sen Pidden?

Själv har jag varit hos kiropraktor för första gången idag,fick väldigt ont i ryggen förra veckan :sad: ..haft ont i ljumskarna och insidan av låren ett tag med som verka bero på det oxå. En lite misshandlad och inflamerad nerv.
Dom säger att det är bra att promenera mycket.

Någon som har några bra övriga tips?
Funderar på att skaffa en Airhawk dyna,någon som testat?
http://www.airhawk.se/se/?p=vehicle

Njurbälte har jag oxå lite funderingar på,vad hittar man lämpliga såna isf?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).