Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1951 inlägg 230056 visningar 63 följer Svara, dela mm...  

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#630931"Tvätta ofta och varmt, inga bakterier tål hetta inte heller corona tål höga grader.
Men vi kan ju inte hälla hetvatten på oss."

Vart står det något om att duscha?
Eller lavemang?
Vart står det att corona är en bakterie?

Eller är det så att ni läser som vanligt, inte alls eller som idioter?

Ja vi får väl se...
Corona eller ej.

Det är bara att skratta på, men jag hoppas då att skrattet sätts i halsen.

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
vinterrojarn skrev:Ska man fortsätta att kalla mig för annat än mitt alias eller liknande så vete tusan om inte denna dagen är en höjdare isåfall.

Vill man köra härskarteknik och liknande varsågod, men fan inte med mig...
Kul att se hur Ulf1 känner det ibland..
Det kanske får perspektiv....på mer än ni anar..

Det är inget illa ment. Då får gärna köra något annatnick eller förkortning på mig. Men att skriva ut ditt alias så många gånger hade du med tagit för ett påhopp.
Har jag fel!🤔

Avslutat-02  
#630933Man har valt det man har valt idag.
Påhopp? Nä men detta var nog mera likt ett sådant. Men tack då vet jag vart det är...

Varför skulle jag vilja kalla dig för något annat än ditt alias eller ditt namn?
För att det skulle kännas bättre?
Förminska dig?
Nä behåll den klassen för er ni.

Jag återgår till min information istället.
Den är iallafall intressant.

Användarvisningsbild

anersimyra  
vinterrojarn skrev:"Tvätta ofta och varmt, inga bakterier tål hetta inte heller corona tål höga grader.
Men vi kan ju inte hälla hetvatten på oss."

Vart står det något om att duscha?
Eller lavemang?
Vart står det att corona är en bakterie?

Eller är det så att ni läser som vanligt, inte alls eller som idioter?

Ja vi får väl se...
Corona eller ej.

Det är bara att skratta på, men jag hoppas då att skrattet sätts i halsen.
.
varför satte man inte upp någon sorts dusch för dem som kom med plan eller annat till sverige?
och duschade av dessa...

Avslutat-02  
#630937Med desinfektionsmedel.... står också i flera inlägg.

Samma sak man nu gör i andra länder...
Jösses...

Hetvatten och desinfektionsmedel....
I och med att corona sprids via sekret....

Användarvisningsbild

rokon  
#630938Italien har inrapporterat 250 smittade per miljoner invånare, det högsta talet bland länder.
Kina har rapporterat 56,1 per miljon invånare.
Sverige har redan 68,0 per miljon invånare

Man måste ta dessa siffror med en stor nypa salt då det verkliga antalet smittade ej går att fastställa med mindre än att alla i landet testas. De verkliga antalet kan skilja med x10 eller x20 eller x? det enda som är säkert det är att talen inte speglar det verkliga antalet smittade, men ger en hint om hur man testar och rapporterar.
Sedan ur militär säkerhetssynpunkt, eller av politiska skäl eller andra skäl så kan också siffrorna variera.

TS
Användarvisningsbild

#630939Det är ju jättebra. För då har vi dig inte flummande ut på dessa trådar som är fult sökbara och du sökande efter om högre gud.
Nu är väl i Morgan Alling inte en gud men ändå en svergiesradio korsondent. Men de senaste som kom från uk var minst 7500 smittade och det sista usa korsondenten sa var 28000 smittade i usa. Inga av länderna hade koll på vare sig spridnings vägar eller vilka som söker vård. Bara en
Mindre del kunde provats.

Avslutat-02  
#630940@rokon har du sett några siffror från Ryssland?
Jag har letat i de flesta källor men ej funnit något....

Användarvisningsbild

anersimyra  
vinterrojarn skrev:Med desinfektionsmedel.... står också i flera inlägg.

Jösses...

Du framhärdar kring fantasin om att man kan bekämpa viruset hos en smittad person med desinfektionsmedel.. :lol: det är precis lika verkningslöst som när stolliga läkare skriver ut antibiotika mot förkylningsvirus.. :-bd

tallen100  
Tåndemåla skrev:
vinterrojarn skrev:Ska man fortsätta att kalla mig för annat än mitt alias eller liknande så vete tusan om inte denna dagen är en höjdare isåfall.

Vill man köra härskarteknik och liknande varsågod, men fan inte med mig...
Kul att se hur Ulf1 känner det ibland..
Det kanske får perspektiv....på mer än ni anar..

Det är inget illa ment. Då får gärna köra något annatnick eller förkortning på mig. Men att skriva ut ditt alias så många gånger hade du med tagit för ett påhopp.
Har jag fel!🤔

Nu är ni lite skojiga, det är ganska många alias man kortar ner, tex Uffe, iste, tånde, proffset, uven, o.s.v.
Det blir oftast lättast att skriva så och är knappast elakt menat :wink:

Avslutat-02  
Tåndemåla skrev:Det är ju jättebra. För då har vi dig inte flummande ut på dessa trådar som är fult sökbara och du sökande efter om högre gud.
Nu är väl i Morgan Alling inte en gud men ändå en svergiesradio korsondent. Men de senaste som kom från uk var minst 7500 smittade och det sista usa korsondenten sa var 28000 smittade i usa. Inga av länderna hade koll på vare sig spridnings vägar eller vilka som söker vård. Bara en

Värre ändå verkar vara att provtagnings kiten börjar ta slut...den kommande tiden så kommer provtagningar att minska.. tills nya test kan komma...

Bosse1  
#630946Det var visst fakta igen palangas :wink:

Avslutat-02  
anersimyra skrev:
vinterrojarn skrev:Med desinfektionsmedel.... står också i flera inlägg.

Jösses...

Du framhärdar kring fantasin om att man kan bekämpa viruset hos en smittad person med desinfektionsmedel.. :lol: det är precis lika verkningslöst som när stolliga läkare skriver ut antibiotika mot förkylningsvirus.. :-bd

Vart har jag skrivit att man bekämpar en redan smittad persons virus med detta, så att personen blir friskförklarad?
Nä man kan däremot minska mängden av sekret som finns inom större folksamlingar.. och på så sätt minska ytterligare spridning...

Användarvisningsbild

rokon  
vinterrojarn skrev:@rokon har du sett några siffror från Ryssland?
Jag har letat i de flesta källor men ej funnit något....

Nu gör du mig förvånad, du deltar i tråden utan att ens kollat i första inlägget där jag länkat till sidan som just ger den bästa informationen av det slaget som går att uppbringa, bara att skrolla ned en bit!
Ryssland 34 fall rapporterade smittade varav 6 idag och 0,2 per miljoner invånare ännu inga döda.

TS
Användarvisningsbild

vinterrojarn skrev:
Tåndemåla skrev:Det är ju jättebra. För då har vi dig inte flummande ut på dessa trådar som är fult sökbara och du sökande efter om högre gud.

Värre ändå verkar vara att provtagnings kiten börjar ta slut...den kommande tiden så kommer provtagningar att minska.. tills nya test kan komma...

Ingen har för avsikt att kolla alla smittade! Jo kanske i en diktatur. Men för övrigt går man på bekräftade döda och inrapportera frånvaro! Tex!🤔eller så kör man på minskad vatten användning i vattenverken. Ökad mängd paracetamol och avlopps vattnet sökningar på sjuk domen.
Med andra ord man behöver inte testa för att veta att något är fel.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).