Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1951 inlägg 228438 visningar 63 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#630835Nu får du nog jobba lite på ditt spamade. Wr. Britterna har gått ut från eu men avtalen med eu lever lika bra nu som då. Fram till i juni är det samma regler inom uk som inom eu. Men måste dock ha ett giltigt pass.
Och vad det gäller asiater har de ju sina avtal med sitt imperium. Så både indier och övriga personer har de inte stoppats. Från övriga kolonier som inte kan enkelt komma till Storbritannien. Det är inte bara ausiie och Kivik.
Senast redigerad av Tåndemåla tor 12 mar 2020, 19:47, redigerad totalt 1 gång.

Avslutat-02  
#630838Storbritannien undantas
Resestoppet gäller de flesta nationaliteter som har besökt länder inom Schengen-samarbetet, vilket omfattar runt hälften av Europas länder, inom 14 dagar före inresa till USA. Det betyder att restriktionerna inte berör exempelvis Storbritannien och Ukraina, som inte är en del av Schengen.

https://www.hbl.fi/artikel/usa-stoppar- ... an-europa/

Användarvisningsbild

#630841Men det är ju för att de inte har bättre koll över där!😅

Avslutat-02  
#630842Spamande...jo säkert...

Det var väl fakta du ville ha va?
Fakta du fick.

Annars så satt ju Donald McDonald och uttryckte just detta i nationell tv...
:shock:

Användarvisningsbild

#630843Britterna har ju avtal med stora delar av resten av värden. Indien, Pakistan stora delar av Afrika mm Kom in i matchen nu wr. Du är ju en som skriker från läktaren.

Användarvisningsbild

Vardon  
fendt311 skrev:Var en på jobbet som sa i dag. Siffrorna på smittade nu i Sverige är ungefärliga lika mycket som för fyra veckor sedan i Italien. Kan det vara möjligt? Om man ser på vilka siffror dom har i Italien nu.

Ja vi följer smuttningskurvorna ganska lika som övriga länder och det ökar vä exponentiellt

Avslutat-02  
Tåndemåla skrev:Men det är ju för att de inte har bättre koll över där!😅

Så du menar på allvar att man kommer igenom gränskontrollerna hur som helst med världens största underrättelsetjänst?
Nä...det tror jag inte på.

Ta inte ut det på mig att våran regering inte gör något... :lol:

Användarvisningsbild

Vardon  
vinterrojarn skrev:

Så du menar på allvar att man kommer igenom gränskontrollerna hur som helst med världens största underrättelsetjänst?

Ena klagar på hysteri och panik andra på att regeringen inte gör något. Inte lätt att göra alla nöjda. Ang usas förbud så är det sent att låsa hönshuset när räven är där.

Avslutat-02  
Tåndemåla skrev:Britterna har ju avtal med stora delar av resten av värden. Indien, Pakistan stora delar av Afrika mm Kom in i matchen nu wr. Du är ju en som skriker från läktaren.

Att man hindrar folk som reser genom Schengen avtalet är inget nytt, eller jo för en del... Frankrike har gjort detta tidigare.
Storbritannien gjorde det sist, när flyktingvågen var 2015.
Men då var det ingen som gnällde så det hördes...

Undrar vem som sitter på läktaren....

Avslutat-02  
Vardon skrev:
vinterrojarn skrev:

Ena klagar på hysteri och panik andra på att regeringen inte gör något. Inte lätt att göra alla nöjda. Ang usas förbud så är det sent att låsa hönshuset när räven är där.

Nä då,det går alltid att täppa till och utrota om inte förövaren kan bli flera genom att fler kommer objudna...

Användarvisningsbild

#630854Jo det gör man som imrislist. Du har alltid rätt att söka visum när du anlänt och inte som vi behöver söka innan avresa. Och kommer du från Australien Nya Zeeland syd Afrika mm så kan de inte neka. De behöver inte söka som immigrant utan har rätt att Söka som med borgare.

Användarvisningsbild

vinterrojarn skrev:
Tåndemåla skrev:Britterna har ju avtal med stora delar av resten av värden. Indien, Pakistan stora delar av Afrika mm Kom in i matchen nu wr. Du är ju en som skriker från läktaren.

Att man hindrar folk som reser genom Schengen avtalet är inget nytt, eller jo för en del... Frankrike har gjort detta tidigare.
Storbritannien gjorde det sist, när flyktingvågen var 2015.
Men då var det ingen som gnällde så det hördes...

Undrar vem som sitter på läktaren....

Du!!😝Det var ju för att de fick jävligt många som ville över från en kanal de hade svårt att täppa till. Nu är det ju så att de skickar tillbaka många av de som kom då. Men de var tvungna att ta de direkt. Och från eu har de inte den möjligheten.

Avslutat-02  
#630860Näpp men sitt du i din bubbla så lever jag i verkligheten.
Kolla bara på kanal 4 nu...där sitter det forskare och smittexperter och ifrågasätter varför inte regeringen gör något, och att det var ett kalas beslut att man stänger gränserna...Usa var en förebild i frågan.
Och jo då de tog upp dessa frågor, och nej de var inte välkomna.

Fler länder gör samma sak..
https://omni.se/tjeckien-och-slovakien- ... r/a/e8oXeO

Sitter fortfarande och hör att Storbritannien inte är med i Schengen..och konstigt nog så finns de inte heller med på medlemsländer....

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Schengenomr%C3%A5det

För de som inte orkar leta..
Senast redigerad av Avslutat-02 tor 12 mar 2020, 20:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

#630864Okej! Vi gör så här.
Idag är det 12/3 2020. Det finns idag ca 25000 smittade i Europa och lite drygt 930 döda.
Det är 1300 smittade i usa var av ca 35 döda. När/eller om kommer usa gå om Europa i döda inom denna sjukdomen? Jag tror att i usa kommer de har 2750 döda i om en månad. Och då har Europa inte mer än 7500 st. Och efter folkmängd eller hur många som bor inom området. Usa har inte möjligt att ta ledigt innan m sina jobb som vi har inom eu. Det är enkelt att stänga en skola men inte en matbutik.

Avslutat-02  
#630865Nja jag tror faktiskt att Europa får större förluster, men att stänga skolor är kontraproduktiv det finns det forskning som visar, en Smittskyddsinstitutet.

För att få bukt med en pandemi i Sverige så måste man ändå stänga ner vissa delar, men om föräldrarna ska vara hemma med barnen så ökar bortfallet på de som ska jobba med vården, och det håller inte.
Vidare så vill man ha en jämn kurva för att spridningen ska bli låg, med en spretande kurva så riskerar man att det drar i väg utan kontroll....

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).