tor 12 mar 2020, 15:44#630770Nej då är varken stålmannen eller någon annan påhittad figur, men jag bryr mig inte om jag blir smittad eller ej.
Blir jag smittad så, inte fan går jag och smittar vidare utan sätter mig i karantän...
men allt detta med detta virus, blir för min del bara en tragikomisk soppa... och jag lyssnar hellre på G.W än på Svt när det gäller förnuft.
Öppna kategorin
Coronavirus En informativ sida
tor 12 mar 2020, 15:46#630771Faran är väl den att man kan smitta andra innan man själv vet om att man är smittad, lätt att missta det som en vanlig enkel förkylning eller bara lite nästäppa.
Tror inte att någon MEDVETET vill smitta andra
Tror inte att någon MEDVETET vill smitta andra
tor 12 mar 2020, 15:50#630772Vet inte om någon här hörde vad G.W sa härom kvällen, men det stämde ganska väl in på hur naivt detta har hanterats från början och att det är en självklarhet att städerna är där detta virus kommer att ha fäste...
varför satte man inte upp någon sorts dusch för dem som kom med plan eller annat till sverige?
och duschade av dessa...
hade nog kunnat hindra spridningen rejält istället för att ha totalt öppna armar..som vanligt.....
varför satte man inte upp någon sorts dusch för dem som kom med plan eller annat till sverige?
och duschade av dessa...
hade nog kunnat hindra spridningen rejält istället för att ha totalt öppna armar..som vanligt.....
tor 12 mar 2020, 15:52#630775Huset skakar i stormen, på tv är det dagliga presskonferenser/krismöten..... man blir nästan religös.........
Men! Detta löser vi om alla hjälps åt, att varje person gör det den kan för att försöka lösa situationen tillsammans!
Nyheter som att skyddsmask 90 inte får användas på grund av CE märkning gör en ju tokig.....
Men! Detta löser vi om alla hjälps åt, att varje person gör det den kan för att försöka lösa situationen tillsammans!
Nyheter som att skyddsmask 90 inte får användas på grund av CE märkning gör en ju tokig.....
...
tor 12 mar 2020, 15:56#630777
Det är ju så dumt att man nästan inte vet om man ska skratta eller gråta....
Det är ju så dumt att man nästan inte vet om man ska skratta eller gråta.... tor 12 mar 2020, 16:00#630779Syntes väl bara om lördagen när Melodifestivalen ägde rum, idiotiskt att köra det som vanligt om det är så illa som det sägs.
Det är ju en stor folksamling.
(med dålig musiksmak
)
Jag lyssnade på GW, och som vanligt så är jag rätt säker på att han vet vad han pratar om..
Det är ju en stor folksamling.
(med dålig musiksmak
Jag lyssnade på GW, och som vanligt så är jag rätt säker på att han vet vad han pratar om..
tor 12 mar 2020, 16:06#630783
Nej det förstår jag att du har den självbevarelsedriften. Önskar du visade samma "försiktighet" angående besöka smittade på "kaffe med dropp"....
Karantän innebär inte man bara man är isolerad från omgivningen, det innebär också att omgivningen är isolerad från att besöka den som sitter i karantän...
Prova att besöka en som sitter i karantän på en sjukvårds-instutition så får du se hur lätt det är...
Och när sjukvårds-instutitionerna är fyllda då gäller samma karantän-lagar för de som är karantän-isolerade hemma. Alltså inget kaffe med dropp....
vinterrojarn skrev:Blir jag smittad så, inte fan går jag och smittar vidare utan sätter mig i karantän...
Nej det förstår jag att du har den självbevarelsedriften. Önskar du visade samma "försiktighet" angående besöka smittade på "kaffe med dropp"....
Karantän innebär inte man bara man är isolerad från omgivningen, det innebär också att omgivningen är isolerad från att besöka den som sitter i karantän...
Prova att besöka en som sitter i karantän på en sjukvårds-instutition så får du se hur lätt det är...
Och när sjukvårds-instutitionerna är fyllda då gäller samma karantän-lagar för de som är karantän-isolerade hemma. Alltså inget kaffe med dropp....
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A
tor 12 mar 2020, 16:09#630785
Bra skrivet tycker jag. Är allt lite orolig för egen del också, hade en alldeles hemsk lunginflammation för några år sedan, tog 3 månader att bli återställd. Efter det så har man visst ökad risk att få det igen. Så jag hoppas alla hjälper till att dra ut på smittspridningen just som AKKAMAN skriver, så det inte blir totalproppat på sjukhusen för att alla blir sjuka samtidigt. För det går åt grejor när man ska ta hand om folk med svår lungsjukdom, för egen del så var det både syrgas, andningshjälp, morfin, magnetröntgen, nålar in i lungan med mera. En massa folk och prylar som gick åt bara för mig. På det så var jag blev inlagd på infektionskliniken i 3 veckor med "dygnet runt service". Bara det att min säng behövde bäddas om minst en gång per dag på grund av att jag svettades så intensivt av febern. Hade feber i många veckor, för övrigt. Så jag är orolig för alla som riskerar få detta.
AKKAMAAN skrev: De som negligerar allvaret i detta har definitivt inte fattat galoppen. Det handlar inte om att man själv kan överleva viruset, utan det handlar om huruvida de människor som man överför viruset till kan överleva. Och är man säker på att alla i sin egen omgivning kan överleva smittan så kan man inte vara säker på att de människor som finns i andras omgivning klarar detta.
Sen verkar det som att många "risk-kalkylerar" med dödsrisk-procenten ungeför som de som gör en omkörning i en kurva som inte har fri sikt. Dessa procent-tal betyder "nada" när döden går runt och knackar på dörren. "Öppna inte!"
Bra skrivet tycker jag. Är allt lite orolig för egen del också, hade en alldeles hemsk lunginflammation för några år sedan, tog 3 månader att bli återställd. Efter det så har man visst ökad risk att få det igen. Så jag hoppas alla hjälper till att dra ut på smittspridningen just som AKKAMAN skriver, så det inte blir totalproppat på sjukhusen för att alla blir sjuka samtidigt. För det går åt grejor när man ska ta hand om folk med svår lungsjukdom, för egen del så var det både syrgas, andningshjälp, morfin, magnetröntgen, nålar in i lungan med mera. En massa folk och prylar som gick åt bara för mig. På det så var jag blev inlagd på infektionskliniken i 3 veckor med "dygnet runt service". Bara det att min säng behövde bäddas om minst en gång per dag på grund av att jag svettades så intensivt av febern. Hade feber i många veckor, för övrigt. Så jag är orolig för alla som riskerar få detta.
tor 12 mar 2020, 16:13#630787Kaffe med dopp..
jag vet mycket väl om detta, varför jag skrev och anser detta är just för att om nu någon har blivit smittad eller ej bryr jag mig inte om, alla kan och behöver ha hjälp eller sällskap.
sedan om jag sitter i en skyddsdräkt eller helt vanligt vet du inget om eller hur?
men bara för att någon sitter i karantän så betyder inte det att den personen inte ska få besök, utan man får isåfall vidta åtgärder... men att överge någon för att den blivit smittad,, nä det gör jag inte, jag sitter hellre kvar med någon så den slipper vara ensam även om det betyder fara eller okänt öde för min del.
jag vet mycket väl om detta, varför jag skrev och anser detta är just för att om nu någon har blivit smittad eller ej bryr jag mig inte om, alla kan och behöver ha hjälp eller sällskap.
sedan om jag sitter i en skyddsdräkt eller helt vanligt vet du inget om eller hur?
men bara för att någon sitter i karantän så betyder inte det att den personen inte ska få besök, utan man får isåfall vidta åtgärder... men att överge någon för att den blivit smittad,, nä det gör jag inte, jag sitter hellre kvar med någon så den slipper vara ensam även om det betyder fara eller okänt öde för min del.
tor 12 mar 2020, 16:15#630788
näpp och jo jag har alldeles för mycket att göra.. men vill inte..
Själv då? saknar inte du Uffe?
Eller kliar det så du har att göra ändå?
Palakangas skrev:Har du inget att göra röjarn? Saknar Uffe?
tor 12 mar 2020, 16:18#630790
Jag sitter med en bruten arm och sköter om småfåglarna. Bär ved i en hink och polimasar. Ja han är skojig våran egen lilla Uffe.👍
vinterrojarn skrev:Palakangas skrev:Har du inget att göra röjarn? Saknar Uffe?
Jag sitter med en bruten arm och sköter om småfåglarna. Bär ved i en hink och polimasar. Ja han är skojig våran egen lilla Uffe.👍
tor 12 mar 2020, 16:22#630791Ja du ser och jag skruvar traktorer för fulla dagar...
Har fått in några bilar också...
Jag har väl jobb i flera veckor om jag bara vill.... och skulle jag nu helt plötsligt bli orolig av mig så kan jag ju alltid ge fan i att vara bland folk, dra till skogs och bo i kojan...röja på dagarna...
inte ens frugan är orolig...Hon tror på G.W....
Har fått in några bilar också...
Jag har väl jobb i flera veckor om jag bara vill.... och skulle jag nu helt plötsligt bli orolig av mig så kan jag ju alltid ge fan i att vara bland folk, dra till skogs och bo i kojan...röja på dagarna...
inte ens frugan är orolig...Hon tror på G.W....
tor 12 mar 2020, 16:34#630795
RESPEKT!
Uvskogen skrev:Bra skrivet tycker jag. Är allt lite orolig för egen del också, hade en alldeles hemsk lunginflammation för några år sedan, tog 3 månader att bli återställd. Efter det så har man visst ökad risk att få det igen. Så jag hoppas alla hjälper till att dra ut på smittspridningen just som AKKAMAN skriver, så det inte blir totalproppat på sjukhusen för att alla blir sjuka samtidigt. För det går åt grejor när man ska ta hand om folk med svår lungsjukdom, för egen del så var det både syrgas, andningshjälp, morfin, magnetröntgen, nålar in i lungan med mera. En massa folk och prylar som gick åt bara för mig. På det så var jag blev inlagd på infektionskliniken i 3 veckor med "dygnet runt service". Bara det att min säng behövde bäddas om minst en gång per dag på grund av att jag svettades så intensivt av febern. Hade feber i många veckor, för övrigt. Så jag är orolig för alla som riskerar få detta.
RESPEKT!
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).