Traktorer och processorer

Valmet 705, problem med kraftuttag

42 inlĂ€gg 16369 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

JF  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#558858 Japp, jag sĂ„g det 👍 Tack för uppmuntran, och tack Ă€ven alla andra för pepp, tips och erfarenheter.
Mitt svar var mer avsett som en allmÀn fördjupning av lÀget just nu, och varför jag, all uppmuntran till trots ÀndÄ vÀljer att leja.
Den dag jag tar mig an ett liknande projekt kommer jag definitivt frÄga forumet om hjÀlp, maken till kompetens och hjÀlpsamhet finns inte nÄn annanstans.
Återkommer med resultat, vad som behövde bytas, tidsĂ„tgĂ„ng etc. FortsĂ€tt gĂ€rna diskussionen och dela med er av erfarenhet. Det kanske hjĂ€lper nĂ„n annan och jag Ă€r ocksĂ„ jĂ€tteintresserad Ă€ven om jag denna gĂ„ng vĂ€ljer att leja. Återigen, tack för all input och stöd 👍

   TS
LantmÀnnen Maskin
AnvÀndarvisningsbild

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

svampbob  
#629846 605:an har blivit vÀldigt svag pÄ kraftuttaget. Vad göra köpa ny traktor?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

Fredi  
#629847 Oljetrycket till kraftuttagskopplingen lÄgt eller lamellerna i kopplingen slut?

Avatar Fallback

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

Avslutat-02  
#629868 Kommer inte ihÄg, men visst Àr det strömbrytare pÄ dessa? För att koppla i och ur...

Alltihop sitter vÀl i en extern ryggsÀck back pÄ traktorn, sÄ det Àr inte sÄ stora insatser att ÄtgÀrda...

Avatar Fallback

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

Avslutat-02  
#629870 Kanske denna kan hjÀlpa?

Avsnitt 40 gÀller kraftuttaget..

AnvÀndarvisningsbild

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

svampbob  
#629880
vinterrojarn skrev:Kanske denna kan hjÀlpa?

Avsnitt 40 gÀller kraftuttaget..


Det kan inte vara annat Àr lamellerna till kraftuttaget. Gubben var ute och slungade blöt snö och först gick en brytpinne och sedan hÀnde det nÄgot mera och han trodde att det var kraftuttagsaxeln som hade pajjat men jag har kollat den och den Àr hel om Àn lite krokig.
NÀr vi provkörde hemma sÄ orkade den inte mer Àn att snurra slungan obelastad.

Avatar Fallback

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

Forestboy  
#629895 Kan Ă€ven vara splines spĂ„ren pĂ„ axel och holk som kommer frĂ„n motor..Men, hydraulpump Ă€r pĂ„ samma, dĂ„ borde den i te lyfta heller..đŸ€”

AnvÀndarvisningsbild

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

svampbob  
#629911
Forestboy skrev:Kan Ă€ven vara splines spĂ„ren pĂ„ axel och holk som kommer frĂ„n motor..Men, hydraulpump Ă€r pĂ„ samma, dĂ„ borde den i te lyfta heller..đŸ€”


Nej lyften Àr hur bra som helst.

Avatar Fallback

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

Forestboy  
#629994 DÄ Àr det nÀstan lamellerna för pto.

Avatar Fallback

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

Avslutat-02  
#629997 Var inte det med i verkstadshandboken jag la hit?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

svampbob  
#630008
vinterrojarn skrev:Var inte det med i verkstadshandboken jag la hit?

Ja det var med tack för boken.
Jag funderar pÄ om jag ska skruva sjÀlv.
Var köper jag i sÄ fall delarna enklast?

Avatar Fallback

Re: Valmet 705, problem med kraftuttag

Avslutat-02  
#630010 De bör vÀl oie.se ha hemma...

:-bd


Edit: de hade de...

149 kr för lamell... :-bd

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).