Skogsekonomi

Mellanskog. Grundavgift för avverkningsuppdrag?

31 inlägg 8985 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mellanskog. Grundavgift för avverkningsuppdrag?

Danskar´n  
#628631
Mangan skrev:Vill minnas att Södra har en adminsitrativ avgift också, men det var ett tag sedan jag hade dom på AU.


Grundavgift, administrationsavgift, - kärt barn har många namn, som ovan nämnd. Ett faktum är att ju större företag man handlar med, dess flera av dessa "avgifter" råkar man betala - om man inte är vaken! Går man dom "på klingan", drar dom sig ofta, med en ursäkt... I bland är det dyrt att vara medlem, bara för att känna sig säker på att få såld sitt timmer...
Jag har inte själv skog - allenfalls inte så mycket att jag behöver anlita "dom stora", så jag har inga egen erfarenhet av detta, men det är "same procedure all over" - precis som med bankarna, som nu begär "minusränter" av kunderna!
1: Köp ett värdeskåp
2: Har du en efterfrågad vara, finns inga svårigheter att sälja.
Det kräver kanske lite extra jobb, men det är ju för fan våran skog - men om du vill att allt ska gå "automatisk - så sluta gnäll - se glad ut o betal!

Danskar´n - pytteliten skogsägare

Landshypotek Bank
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).