Traktorn i skogen

Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

10 inlägg 3753 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

MrStraightpull  
#626578 Satte på ny arbetslampor på Valmet 6200 - 4 bak, 2 fram. Skulle nu vilja lyfta de vanliga strålkastarna också. Har någon provat dessa? LED-konvertering PHILIPS X-TremeUltinon Gen2 +250%, H4 https://www.valostore.se/produkt/led_ko ... gIRcvD_BwE



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

LL Trollet  
#626587 Har ledkonverterat både kincab och traktor med lampor från xenonkungen. Det funkar fint. Men dom är ju lite längre än dom vanliga H4 så man får mäta så dom säkert får plats.

Avatar Fallback

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

Ent  
#627172
LL Trollet skrev:Har ledkonverterat både kincab och traktor med lampor från xenonkungen. Det funkar fint. Men dom är ju lite längre än dom vanliga H4 så man får mäta så dom säkert får plats.


Intressant, KingCabben har ju tämligen medelmåttigt ljus. Har LED H4 både hel- och halvljus i samma lampa så att de funkar i huvudstrålkastarna?

Användarvisningsbild

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

LL Trollet  
#627181
Ent skrev:
LL Trollet skrev:Har ledkonverterat både kincab och traktor med lampor från xenonkungen. Det funkar fint. Men dom är ju lite längre än dom vanliga H4 så man får mäta så dom säkert får plats.


Intressant, KingCabben har ju tämligen medelmåttigt ljus. Har LED H4 både hel- och halvljus i samma lampa så att de funkar i huvudstrålkastarna?

Ja dom passar som en vanlig lampa. Sen är det ju en kort sladd med en klump på som man får sätta fast med buntband.
Men man måste ju byta till original när man ska besiktiga.

Avatar Fallback

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

Blondin 750  
#627197 På min 8050 hade det inte fått plats med ledlampor, fläkten på lampan bygger för mycket så det blir för trångt mot kylaren. Minns inte vilken av kylarna som sitter främst men om man saknar AC så kanske det finns en chans.

Användarvisningsbild

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

Fredi  
#627417 Finns led insatser att köpa till Valtrans körljus i varje fall i Finland. Bara att byta hela lampan till led. Till nyare Valtror som har lite mindre insats är dom E-godkända. Passar även på äldre med lite modifikation 😀

Avatar Fallback

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

Forestboy  
#627499 Jag montera nyligen led lampor på 6650

Avatar Fallback

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

Forestboy  
#627501 https://images.app.goo.gl/Y2VYNpR29uvAgWEa6
Ajovalo=körljus

Avatar Fallback

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

källefall8  
#627594 Intressant! Passade dessa rakt av? Är det 75 EUR per st eller för ett par? Skickar dom till Sverige? Har lite svårt med finska språket, fanns nån knapp för Eng men översatte bara en del. 😀

Avatar Fallback

Re: Någon som provat H4 led på Valmet6000 serien?

Forestboy  
#627668 Såg nånstans för 69€ st. Finns för nyare modeller och äldre. Mina passade direkt, även parkering i mitten.. Du får mejla dem och höra med leverans..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).