Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bison 11000

63 inlägg 16556 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bison 11000

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626176 Tänkte påbörja en ny tråd kring denna maskin. Har beställt den idag men det är förstås leveranstid. :smile:
Återkommer efterhand.

(om det redan finns en tråd som jag missat, så ta bort denna och peka mig rätt)



   TS
Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

sundelius  
#626177 Snabba puckar :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626181
sundelius skrev:Snabba puckar :ymparty:


Ha ha, både ja och nej. Har ju varit där och vinglat tidigare. Det som avgjorde var att jag tittade igenom alla uppdrag jag gjort förra året, och vad som efterfrågats redan i år. Inte ett enda gallringsträd finns där. Bara rejäla granar och tallar.
Så bara rationella skäl, har inget att göra med att nya är roligare eller att större och längre är bättre! :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Bison 11000

tallen100  
#626185 Roligt att du satsar uven :-bd
Få se vad snart du kommer smygande med en tigercat :wink:

Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626204
Uvskogen skrev:
sundelius skrev:Snabba puckar :ymparty:


Ha ha, både ja och nej. Har ju varit där och vinglat tidigare. Det som avgjorde var att jag tittade igenom alla uppdrag jag gjort förra året, och vad som efterfrågats redan i år. Inte ett enda gallringsträd finns där. Bara rejäla granar och tallar.
Så bara rationella skäl, har inget att göra med att nya är roligare eller att större och längre är bättre! :grin:

När ska jag gratulera dig till att vara ägare till en Woodtiger? :d

Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626211
1582223691_9a07eaa81e030b5c2cec9e18df41d908.jpg

Avatar Fallback

Re: Bison 11000

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626253
Uvskogen skrev:Tänkte påbörja en ny tråd kring denna maskin. Har beställt den idag men det är förstås leveranstid. :smile:
Återkommer efterhand.


Då vill jag vara så ofin att fråga vad du fick lägga emellan (för jag antar att du byter in din nuvarande)?

Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626267
Mangan skrev:
Uvskogen skrev:Tänkte påbörja en ny tråd kring denna maskin. Har beställt den idag men det är förstås leveranstid. :smile:
Återkommer efterhand.


Då vill jag vara så ofin att fråga vad du fick lägga emellan (för jag antar att du byter in din nuvarande)?

Helt ok fråga, men jag får lov återkomma, vi har några saker kvar att diskutera kring. :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

JerryH  
#626280 Blir till att följa denna tråden då jag har funderingar på att på sikt ersätta traktor och vagn med en 11000 för att skota efter 620'n då man förlorar en del av vitsen med en 1.67m bred skördare i förstagallring om man ska in med en 2.3m traktor o vagn efteråt =)

Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628331 Så, då har jag kört 10 timmar. Alldeles för lite för film och så, men det kommer.
Lastarean är ju större vilket förstås är trevligt. Men med välfyllt lass idag fick den lilla kubotan bekänna färg i motlutet. När det gäller kranen så gör längden all skillnad i världen för såna som jag som behöver köra riktigt grovt ibland. I och med att jag kan nå ner bakom vagnen kan jag nu enkelt dra på grov stock. Kombinerat med vinschen så är inte ens rotstocken på en gårdssilvergran ett problem(tog inget foto :cry:).
Men som sagt återkommer med lite video och foto längre fram.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628343 Nådde inte den förra ned bakom vagnen?

Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628344
Slurfi skrev:Nådde inte den förra ned bakom vagnen?

Nix, inte så det gick att lyfta. Den här når med råge och så att jag kan få vinkel på lyftet. Utskjutet är också tillräckligt starkt för att dra in.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bison 11000

nilsszzon  
#628345 vad hade du för maskin innan?

Användarvisningsbild

Re: Bison 11000

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628348
nilsszzon skrev:vad hade du för maskin innan?

Bison 10000 med största kran som finns till den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bison 11000

nilsszzon  
#628349 okej , hade för mig du körde woodtiger men tog fel på forist =)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).