Skogsnyheter

Lars Idermark slutar på Södra

19 inlägg 5762 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lars Idermark slutar på Södra,

hlb  
#622178 Jag menar bara att Södras utveckling under Lars tid som VD mycket lite, har berott på en fantastisk företagsledning. Med denna valutautveckling finns stor risk för att fokus på effektivisering har mattats av. Det behövs nog en riktigt skarp VD för nästa femårsperiod, för att valutautvecklingen någon gång vänder, kan vi vara rätt säkra på.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Lars Idermark slutar på Södra

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#622180 Detta beror mycket på Lars och hans ett södra! Innan var det fyra dotterbolag som samlades under en södra logga! Detta har gjort att timber och cell inte konkurrerar utan samarbetar både logistiskt och i inköp export. Utan Lars hade södra fortfarande varit som 2014.

Användarvisningsbild

Re: Lars Idermark slutar på Södra

hlb  
#622184 Hur tror ni situationen för Södra hade varit om valutautvecklingen varit den motsatta????? Skulle man kunna få se en enkel konsekvensanalys????

Användarvisningsbild

Re: Lars Idermark slutar på Södra

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#622187 Samma för södra som för resten av skogs Sverige. Mängder med nedlagda sågverk och kursade entreprenörer. Sämre priser för alla på marknaden förekommande sortiment. Utom kanske ek.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).