Traktorer och processorer

Valtra a75

33 inlägg 24278 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valtra a75

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61947 Hej, hur bra är skogshytten på denna traktor? går det bra att snurra stolen? eller har ni tips på en annan skogstraktor i samma storlek?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61950 Har en sån här.... Och jag har inte några problem med att snurra runt i den... och ben och fötter får skaplig plats...
Kanske inte en traktor man skulle vilja köra dagliga 8 timmarspass i... men för en självverksam skosbrukare tycker jag att den är riktigt bra!

Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61951 okej går det att sätta spakar i armstöden på den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61952
Mowi skrev:okej går det att sätta spakar i armstöden på den?


Måste väl bero på om du har armstöd i stolen det. :grin:
Vi har inte armstöd. :|
Rent spontant känns det som att det kanske är lite för trångt i hytten för det, men jag vet inte så noga för jag har ingen erfarenhet alls av just spak i armstöd.

Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61953 okej, på elmia i mowis monter va det en massey ferguson med skogs hytt och spakar i armstöden och han svängde runt väldigt smidigt. här är en sån http://www.blocket.se/pajala/Traktor_MF ... ?ca=17&w=3

Vad tror ni om den i skogen? vilken är bäst i skogen av denna eller a75 an? jag tror massey ferguson har bättre skogshytt att det är lättare att snurra runt och mer plats för benen stämmer etta?

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra a75

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61980 jag tror bara de är så gott om plats i Mf 5400 serien när de är skogshytt på den.. annars en valmet/valtra från 6000 serien, dom har rätt stor hytt. tycker inte de är så gott om plats i A75an.

Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61993 okej, men vilken modell i 6000 serien ska man ha? men dom är väl lite bredare än a75 an?

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra a75

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62005 ja dom är större än A75an. de är ,mest motorstyrkan som skiljer dom åt. i vissa 6200 och 6300 är de inga snabbväxlar heller.

Avatar Fallback

Re: Valtra a75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62011 Hur är benutrymmet i 6400 då? Kanske är samma hytt?

Avatar Fallback

Re: Valtra a75

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62013 de är verkligen inte samma hytt :!: , A75an hytt är ungefär samma som sitter i 100 serien( 600, 700, 800 och 900) även samma i 205, 365, 405, 465, 504, 565, 604, 665 osv(de är bara dörrarna som har lite annan utformning på dessa äldre). 6000 seriens hytt är mer lik 05 seriens.

är de dubbelkommando så är det väldigt gott om plats för fötterna, jag fick dra bak stolen för att nå pedalerna när jag satt bakåt( blir ju att dra den fram när man sitter bakåt)

nån utan dubbelkommando har jag faktist inte provat, men tror de är rätt bra med plats bak ändå
här är en rätt bra bild på hur ser ut för fötterna utan dubbelkommando.
http://www.blocket.se/halland/Valmet_Va ... ?ca=20&w=3

Avatar Fallback

Re: Valtra a75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62016 Tänkte om det skilde mellan modellerna i 6000 serien, men det verkar det ju inte göra. Men är det samma hytt på alla i 6000 serien då? Eller ska man ha skogshytt för att få benutrymmet?

Avatar Fallback

Re: Valtra a75

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62024 Skoghytten ger rutor i taket bla, Twin Trac ger fotutrymmet då de byggt dit en låda för pedalerna.

Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62038 Om man håller sig till A75 så ska man ju se till att man får F-hytten, altså skogshytten, annars så är det nog taskigt med plats att snurra runt...

Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

stegmaster  
#62045 Så her ser det ut i min 665 med skogshytt(i stort sett samma som a75). Jag er 177cm , och tycker det funker helt ok at kjöra en 3-4 timmar pr dag. Fast det e inte nåt ekvipasj för dom som kjör hela dagen 7dager i veckan. :wink:
Fördelar med dessa trakorer, er lägre pris+ at henga på en mauell styrsentral e mycket enkelt( detta e inte lika enkelt på en 6000)
Näckdelar e at golvet inte e helt plant som i 6000 serien.
Bild

Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62049 okej men en i 6000 serien låter ju bra så att man har bakre gaspedal och ratt :smile:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).