Traktorer och processorer

Traktor med stor hytt?

72 inlägg 23522 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61542 Börjat se mig om efter en nyare traktor då jag vill ha fyrhjulsdrift och större hytt. Vill gärna ha plats för en snurrfotölj i hytten så man slipper sitta som en räka och köra kranen. Vilka modeller bortsett från Valmet finns det med ordentlig plats för en snurrstol? Har ingen panik med traktor nu men tänkte börja pejla efter modeller så man har koll då det blir dags eller man springer på en till rätt kurs. Tänkte kring 150 k.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61547 Köp Min valmet 615 :-bd ... dubbelkomando (körbar sittandes bakåt), converter, trima lastare 1695, annons finns på blocket! 1 planerskopa, en snöskopa, åsså pallgafflar.... vill ha 147´+moms har även kedjor runt om för 5000- :wink:

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61553 de är bara att slå till på nuttes 615 8)

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

HÅkan N  
#61557
Valtra skrev:de är bara att slå till på nuttes 615 8)


Ni som är valmet och valtra proffs var får jag tag å Bakrefotgas till Valmet 05 serien ??????????????????

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61558 Kör en del väg så den går nog bort då :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61587
HÅkan N skrev:
Valtra skrev:de är bara att slå till på nuttes 615 8)


Ni som är valmet och valtra proffs var får jag tag å Bakrefotgas till Valmet 05 serien ??????????????????


i min valmet :smile: , nä jag har faktistg ingen aning :???:

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61608 Inga förslag?

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61620 ja du tog ju upp valmet och de är mitt förslag.

lägg till lite och slå till på denna :wink:

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61685 Fiat 80-90 DT verkar ha snurr möjlighet. Är det nån som har en sån?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktor med stor hytt?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61701 New Holland har relativt stor hytt och på min 85 hk så är det tydligen väldigt enkelt att
bygga snurrstol osv, har du kollat på dem?
Se min tråd: New Holland L85 1998

Användarvisningsbild

Re: Traktor med stor hytt?

stegmaster  
#61706
Valtra skrev:de är bara att slå till på nuttes 615 8)


Det finns ingen tvekan om at jag ochså vil rekomandera en valmet/valtra, så behövs ingen ombygging(om man kjöper en med skogshytt), dock er jag inte säker på jag vil rekomandera en traktor med convertar, för skog og lantbruksföremål. Efter vad jag har läst i div. tidningar så fungerer dom inte särskilt bra för dessa föremål tyvärr. :sad:
Måste erkjenna at New Holland ochså såg mycket bra ut efter en ombyggnad, men detta krävs då en ombyggnad av stol og bakre del av hyttan(måste vel laga en plats för lastersentral ochså, eller?, eftar vad jag har fattat, men dette kan du läse mer om i tråden til slurfi. :???:

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Axl  
#61726 Vilken storlek på valmet måste man upp i för att få plant golv? Sitter inget vidare i den 555 vi har nu (även fast det är skogshytt)

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61729
Axl skrev:Vilken storlek på valmet måste man upp i för att få plant golv? Sitter inget vidare i den 555 vi har nu (även fast det är skogshytt)


505, 605, 705 osv har stor hytt.

edit glömde visst lägga in länken till traktorn jag skulle lägga in lite längre upp :oops:

http://www.blocket.se/alvsborg/VALMET_6 ... ?ca=20&w=3

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61792
Valtra skrev:
505, 605, 705 osv har stor hytt.

edit glömde visst lägga in länken till traktorn jag skulle lägga in lite längre upp :oops:

http://www.blocket.se/alvsborg/VALMET_6 ... ?ca=20&w=3


Är det samma storlek på dom hytterna? Kikade in i en 905 och den var ju enorm inuti.

Får nog leta efter en Valmet så småningom, verkar vettigast. New Holland verkar ju fin men en titt på Blocket säger att dom börjar på typ 250.000 och går uppåt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktor med stor hytt?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61793
roten skrev:
Valtra skrev:
505, 605, 705 osv har stor hytt.

edit glömde visst lägga in länken till traktorn jag skulle lägga in lite längre upp :oops:

http://www.blocket.se/alvsborg/VALMET_6 ... ?ca=20&w=3


Är det samma storlek på dom hytterna? Kikade in i en 905 och den var ju enorm inuti.

Får nog leta efter en Valmet så småningom, verkar vettigast. New Holland verkar ju fin men en titt på Blocket säger att dom börjar på typ 250.000 och går uppåt.

Nog får du väl lite billigare om du tar en 1996-2000 New Holland ?
De går ju dessutom 40 kmh, viktigt.
Sen får man ju inse att det kostar att ligga på topp, hehe.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).