Skogsmiljö och Trädlära

Vargen gick ovanför mig

8 inlägg 4597 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vargen gick ovanför mig

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55171 Nog kan man diskutera vargen hur mycket som helst. Men det är lite häftigt som jag fick veta idag att bara någon 100 meter ovanför där jag går och gallrar har en varg hållit till några dagar. Tyckte väl jag såg något spår som såg märkligt ut :wink:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vargen gick ovanför mig

skogsjan695xl  
#58022 Det känns lite otrevligt att ha vargar där man håller till. Hemma hos mina föräldrar gick det 1 varg 30m nedanför huset, sen efter ca 3veckor kom det 2vargar som gick 5m framför huset på gräsmattan och en på baksidan huset.
Känns lite otrygt då de har flera hästar ute och en hund som brukar gå lös ute, dock så gick vargarna på natten, men ändå.

Avatar Fallback

Re: Vargen gick ovanför mig

grotförare  
#59648 en kväll föra vintern så var jag på väg upp till maskinen för att köra å de hade kommit ny snö så körde jag fast med bilen så de var bara att ta upp telefon å ringa farsan å fråga om man kunde komma upp å hjälpa mig att få los bilen. men han kunde inte komma förs kl 11 på kvällen. så de var bara att ta matsäcken å börja gå dom två sista km upp till maskin i kolsvarta mörkret utan ficklampa å börja köra. å sen kom farsan å hjälpte mig los med bilen. å nu till saken så när jag skulle åka hem vid 6 tiden på morgonen så kom de två vargar å gick över vägen framför mig bara. å där hade jag gått två gånger redan i mörkret under kvällen å natten. då blev man glad att de inte var vargarna man såg först.

Avatar Fallback

Re: Vargen gick ovanför mig

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61483 har missat denna tråd , men har tagit bilder på varg ..från hytten på en CAT 322L ..med bräckeplanter .. och som av en slump hade jag med mig en kamera :-? .. nu snackar vi 1999 talet ..så jag var icke begåvad med "mobilkamera" .. men det blev rätt schyssta bilder och dessa togs en kväll ..som numera är förstorade och hänger på väggen här hemma. :-bd ... kan ju även tillägga att planteringsresultatet är mkt. gott ...det växer som f-n :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vargen gick ovanför mig

Torparn79  
#61484
"spindeln" skrev:har missat denna tråd , men har tagit bilder på varg ..från hytten på en CAT 322L ..med bräckeplanter .. och som av en slump hade jag med mig en kamera :-? .. nu snackar vi 1999 talet ..så jag var icke begåvad med "mobilkamera" .. men det blev rätt schyssta bilder och dessa togs en kväll ..som numera är förstorade och hänger på väggen här hemma. :-bd ... kan ju även tillägga att planteringsresultatet är mkt. gott ...det växer som f-n :-bd

jaja, mästerfotografen.. 8)
skryt lagom du :-? , vi vill ju se bildbevis.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Vargen gick ovanför mig

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61609
Torparn79 skrev:
"spindeln" skrev:har missat denna tråd , men har tagit bilder på varg ..från hytten på en CAT 322L ..med bräckeplanter .. och som av en slump hade jag med mig en kamera :-? .. nu snackar vi 1999 talet ..så jag var icke begåvad med "mobilkamera" .. men det blev rätt schyssta bilder och dessa togs en kväll ..som numera är förstorade och hänger på väggen här hemma. :-bd ... kan ju även tillägga att planteringsresultatet är mkt. gott ...det växer som f-n :-bd

jaja, mästerfotografen.. 8)
skryt lagom du :-? , vi vill ju se bildbevis.. :-bd


kanske min scanner kan göra saken lättare? ..och ett vettigt bildprog. kanske :-ss ... borde gå att få ut en bild här :-bd , jag ska testa , dock ej ikväll ...puh!

Avatar Fallback

Re: Vargen gick ovanför mig

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61686 hej igen! , nu ska vi bara se om det går att ladda bilden ;) ... och att "storjägarnas" kommentarer om att det är gråhunn, o.s.v
det bryr jag mig icke om , jag har sett många hundar :)) men icke en hund med den "kroppsföringen" och "uppförandet" .. ca: 30min körande med en maskin som osar diesel och hydraulolje ångor + vevhusventilation ...gjorde denna nyfiken.. och så fort maskin gick ner i varv på "auto" o stod still ...så drog den sig tillbaka baklänges .. liksom avvaktande backande ..till ett betryggande avstånd till maskin .hela tiden full koll på maskinen ..för att sedan försvinna snabbt ...

Användarvisningsbild

Re: Vargen gick ovanför mig

Tornedalen  
#61709 Tycker det ser ut som någon slags "draghund"!?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).