Skogsvagn (Huggarvagnar)

Vretens klippaggregat

6 inlägg 6746 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vretens klippaggregat

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59530 Har läst om Vretens Elmia erbjudande, energiklipp för ca 25000:-+ m.
Det är väl en Nisula med 10000:- i rabatt. blir väl närmare 30% det. Verkar skapligt erbjudande.
Samt har någon pejl på klippen som skulle sitta fastskruvad i en grip, den annonserades ut på blocket
av en tillverkare i norrland för 25000:-+m. Leveranstiden var 2 månader.
Den diskuterades även här på skogsforum , av bilderna från blocket fick den dåligt betyg.


Senast redigerad av Fredrik Reuter sön 24 maj 2009, 21:40, redigerad totalt 1 gång. Anledning: SEO

   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Vretens klippaggregat

Danne  
#59667 Antar att du tänker på denna grip? http://www.vreten.se/Vreten%20Cut%2018.pdf

Vi får väl se på Elmia om den ser stadig ut men vist 150kg skrot måste ju sitta någonstans. :grin:

Personligen är jag tveksam till energiklippar på griplastarkranar tror man hugger och kör ut mer med motorsåg och vanlig grip. Men vist i trälig teräng och dåliga väderdagar kan det ju vara en bra sak! :?:

Användarvisningsbild

Re: Vretens klippaggregat

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59669 Såg i någon tidning både Vreten och Kesla(?) och de var identiska så när som på värgen. Priset var ca 35 000 kr.

//.D

Användarvisningsbild

Re: Vretens klippaggregat

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61247 Vreten Cut 18 och Kesla 18G verkar vara samma klipp.

Enligt Keslas annons:
  • Klippdiameter: 180 mm
  • Max greppvidd: 65 cm
  • Max tryck 190 bar
  • Vikt: 175 kg


//.D

Avatar Fallback

Re: Vretens klippaggregat

Rickard.f  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61600 kan inte ladda filen.

Avatar Fallback

Re: Vretens klippaggregat

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67981 Nån som provat ett enklare klippaggregat? Min tanke är att manuellfälla mot stickvägen, dra till mig stammen och kapa i lämpliga längder. Som men gripsåg fast enklare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).