Skogsnyheter

Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

291 inlägg 33665 visningar 13 följer Svara, dela mm...  

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
Erre skrev:
vinterrojarn skrev:Enkel lösning på det som ni verka tycka vara det största problemet, nämligen mig....

Så den som röstar på att jag ska lägga ner mitt konto här och göra annat, varsågod rösta på nu.

Men en sak bara, varför ska det alltid handla om vad jag har i antal inlägg eller vad jag gör och skriver oavsett tråd eller ämne?
Ja jag skriver mycket men jag debatterar konstant..... Ni gör vad då?
Anklagar mig för att enbart förstöra eller vara orsaken till att det spårar ur...
Ja jag lyckas med det också...
Jag är då så vuxen att jag kan erkänna mina fel.

Ha det bra nu allihopa, jag ser resultatet senare....

Sluta eller fortsätta som innan?
Kan du inte välja alternativ 3?
Dvs något mitt emellan?
Jag gillar dig för det du bidrar med i kunnande i sakfrågor, att du ofta försöker hjälpa folk och att du oftast är en glad prick.
Men du måste inte ösa ur dig din ståndpunkt i vissa frågor gång på gång.
Avvakta, låt andra få styra frågan lite.
Kommentera ett par gånger. Sen vet folk vad du tycker. Man måste inte ha sista ordet eller tvinga folk att tycka precis som dig. Gör klart vad du tycker å låt det vara.
För jag tycker det vore tråkigt om folk avstår att skriva i trådar bara för att du kör ditt race i inlägg efter inlägg.
Ibland svarar du ju dig själv. 😉.

Så ta nya tag å kom igen. 👍

Tack för detta.
Men att folk avstår att kommentera eller debattera pga mig säger mer om dem än om mig tyvärr.

Jag skulle vilja att fler gjorde samma sak nämligen att debattera.

Användarvisningsbild

johan eriksson  
#600241På tal om tyska sågkalendrar och nakenchocker :d

Användarvisningsbild

Erre  
vinterrojarn skrev:Men att folk avstår att kommentera eller debattera pga mig säger mer om dem än om mig tyvärr.

Möjligt.
Men den som skriker högst å mest har en förmåga att var den som märks.

Jag personligen vill ha så många aspekter å tankar om saker som möjligt.
Så just därför uppskattar jag folk som gör klart och tydligt vad dom tycker å sen är nöjda. Lämnar plats åt andra helt enkelt.

tallen100  
johan eriksson skrev:På tal om tyska sågkalendrar och nakenchocker :d

1576255391_d4946799-0c60-4768-89a9-de69aa549074.jpeg

Det där är världsklass :-bd
Senast redigerad av tallen100 fre 13 dec 2019, 17:51, redigerad totalt 2 gånger.

Bosse1  

Passa dig för Herman :d :mrgreen:

Användarvisningsbild

Erre  
Mange skrev:Men HALLÅ!
Detta är helt galet!

Det är möjligen en viktig fråga men det handlar inte om Stihls kalender det är en sak som är helt klar. Där är inget naket i den. Det Naknaste där är är en karl med bar överkropp.

Sånt jäkla hallå o ställa till det för företag o folk utan att ens sett bilderna!
Att ni inte skäms!

Det är inget mer sexuellt i detta än vilken tidning, katalog, websida eller annat som finns!

Vad detta ger uttryck för är mycket fördom och skitprat lätt sprids hellre än fakta och vettigt resonemang.
Jag försökte visa detta och diskutera men de trådarna togs bort. Det gör väl denna med om fler uttrycker sig på annat sätt än vad som är för stunden godtyckligt, vilket de drar sig för precis som jag gjort fram till nu..
Vilket jag säkert får ångra....

Detta är mer om att gapa skrika o föra liv som ger publicitet vilket verkar vara målet och fokus på ämnet blir trivialt!

Men hallå själv!
Det handlar inte bara om kalendern!
Men kalendern var ett öppet mål!
Ett tillfälle att försöka komma någonstans i frågan. Försöka få ögonen riktade i rätt riktning.
En sätt att väcka en tanke.
Varför är det så svårt att förstå?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#600247Därför att det är ett villospår som inte leder någonstans. Blir bara löjligt och tar fokus från väsentliga frågor. Tror ni t.ex att virkesköpares nedlåtande attityd emot kvinnliga skogsägare blir bättre bara det inte finns kalendrar med kvinnor i?

Användarvisningsbild

Kse  
vinterrojarn skrev:
Kse skrev:
vinterrojarn skrev:Enkel lösning på det som ni verka tycka vara det största problemet, nämligen mig....

Så den som röstar på att jag ska lägga ner mitt konto här och göra annat, varsågod rösta på nu.

Men en sak bara, varför ska det alltid handla om vad jag har i antal inlägg eller vad jag gör och skriver oavsett tråd eller ämne?
Ja jag skriver mycket men jag debatterar konstant..... Ni gör vad då?
Anklagar mig för att enbart förstöra eller vara orsaken till att det spårar ur...
Ja jag lyckas med det också...
Jag är då så vuxen att jag kan erkänna mina fel.

Ha det bra nu allihopa, jag ser resultatet senare....

Men vad i helvete?
Du får lite mothugg å så ska du ha omröstning om du ska få vara kvar!
Maken till lättstött har jag inte skådat.
Skärp dig karl!

Totalt fel igen...

Nej jag har ej fått minsta mothugg utan ni verkar nästa alltid anse efter en stunds debatt att hela orsaken till det som stör är jag.

Därför så skrev jag just detta.
Vidare så kan man ju fundera hur ni läser.
Jag skrev ju varför i inlägget.

Det är alltid samma sak efter en stund, antal inlägg per dag eller per tråd
Om jag har adhd eller inte?
Om jag är arbetslös och har tråkigt.
Svaren är nej.
Jag har inte adhd eller tråkigt.
Jag är inte arbetslös men ja jag letar en anställning istället för att vara egen.
Tiden jag lägger på forumet gör jag under hela dagen även under arbete.

Nä Kse jag är inte lättstött tvärtom.
Jag anser dock att man kan ana nyanser om att andra blir väldigt stötta av det jag skriver oavsett ämne, det retar...

Sedan har vi vissa som tydligen hellre vill retas tillbaka lite eller driva med mig både som person och med inläggen, det är roligt.
Men det kanske inte fungerar med alla.
Jag har dock den humorn.

Att du reagerade så pass som du gjorde Kse får då för min del att fråga om inte du fick en lättstöttning och ögonbrynshöjare....... :mrgreen:

Ja ja, jag som tyckte jag sparade på krutet.
Ja jag reagerar när man låtsas vilja diskutera men när man får mothugg så blir det tvärstopp.
Jag behöver nog inte ta upp mer gamla exempel på det.

Nåväl, det är bara att gå tillbaka och se vad du själv skrev när du ville ha en röstning om ditt vara eller inte vara efter att nån gjort sig lustig över dig, men i nästa andetag så bryr du dig inte.

Användarvisningsbild

Erre  
Skogsola skrev:Därför att det är ett villospår som inte leder någonstans. Blir bara löjligt och tar fokus från väsentliga frågor. Tror ni t.ex att virkesköpares nedlåtande attityd emot kvinnliga skogsägare blir bättre bara det inte finns kalendrar med kvinnor i?

Man måste börja någonstans.
Eller ska det bara fortsätta som det är? 🤷‍♂️

tallen100  
#600250Sånt här larv kan mycket väl ge en motsatt effekt, det blir så löjligt att det provocerar i stället för att göra nytta.

#600252[/quote]

Man måste börja någonstans.
Eller ska det bara fortsätta som det är? 🤷‍♂️[/quote]n.

Det har hänt väldigt mycket inom jämställdhet i skogen senaste åren. För 30 år sen var det väldigt udda med kvinnliga maskinförare eller inköpare. Allt är naturligtvis inte bra. Men som nån sa, att riva upp himmel och helvete för en almanacka är kontraproduktivt.

tallen100 skrev:Sånt här larv kan mycket väl ge en motsatt effekt, det blir så löjligt att det provocerar i stället för att göra nytta.

Visst är det så. Tror inte att vinterröjaren är någon kvinnohatare på något sätt men se så arg han blev. =))

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Skogsola skrev:Därför att det är ett villospår som inte leder någonstans. Blir bara löjligt och tar fokus från väsentliga frågor. Tror ni t.ex att virkesköpares nedlåtande attityd emot kvinnliga skogsägare blir bättre bara det inte finns kalendrar med kvinnor i?

Nä men tror du det förbättrar skogsägare och i viss mån övriga som jobbar i skogens syn på de kvinnor som trotts allt jobbar i denna så extremt mansdominerade bransch? Många av de kvinnor som jobbar inom skogen gör det centralt i organisationen just för att markägare och övriga inom skogen inte kan/förstånd att bete sig.
Kolla hur många som jobbar på fältet för ett av Sveriges största sågverkskoncerner. Det är en ända stor korvfest. :|

Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Nu jävlar! Nu snackar vi Kalenderbild!
Och Tysk fotograf på köpet!
NU blir det rabalder!

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#600257Inget mot dig skogsola. Utan det var en bra öppning mot det jag ville föra fram.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).