Länkar

Företag i norrbotten som sysslar med skogsrådgivning mm

6 inlägg 4518 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Företag i norrbotten som sysslar med skogsrådgivning mm

JN  
#598 http://www.skogsmastarna.se/
Har tagit hjälp av dem för att reglera skada. Bra att ha och göra med.

JN



   TS
Användarvisningsbild

Re: Företag i norrbotten som sysslar med skogsrådgivning mm

Skogshuggarn  
#599
JN skrev:http://www.skogsmastarna.se/
Har tagit hjälp av dem för att reglera skada. Bra att ha och göra med.

JN


Hur och på vilket sätt var dom bra att ha och göra med?,,, "vidareutveckla" gärna, och delge oss dina erfarenheter.

Ser att dessa ska stå på den "lilla-privata skogsägarens sida" och det är ju hedervärt!.
Problemet verkar bara vara att personalen (delvis) verkar bli "uppköpt" och införlivade hos "de stora elefanterna" = industrin.

(Tycker admin att den här tråden hamnat fel?, så flytta den till lämplig plats.)

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#612 Nej då, det funkar bra här.

MvH Fredrik

Avatar Fallback

Svar

JN  
#620
Ser att dessa ska stå på den "lilla-privata skogsägarens sida" och det är ju hedervärt!.
Problemet verkar bara vara att personalen (delvis) verkar bli "uppköpt" och införlivade hos "de stora elefanterna" = industrin.

Har det bilvit så hoppas jag att skogsmästarna hittat till den här sidan. Skulle vara kul om de hittat hit och kan kommentera.
Det som saknas är någon som man tryggt kan vända sig till vid affärer och veta att de agerar helt med mig som lilla privata skogsägaren i focus.
Det får inte finnas något tvivel!!
😡

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#627 Kanske på plats att jag bemöter mitt påstående,,,,

John Fagerbo, han är numera logistikchef vid Billeruds pappersbruk i Karlsborg.
Om han ska vara kvar i "Skogsmästarna" framgår inte.

Sverker Forsén, Han jobbar delvis med skattefrågor/expertråd åt antingen tidningen "Vi Skogsägare" eller så var det någon utav Sveaskogs tidningar?.
Vilken kan jag inte säga till 110%,,, (ska undersöka saken!).

Huruvida man ska vara helt obunden/opartisk när man bedriver konsultarbete åt enskilda privatskogsägare?, det är upp till er andra att fundera över och ha åsikter om.

Jag har iaf en klar och personlig uppfattning om detta.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#679 Ekonomitips för skogsägare gällande årets bokslut hittar ni i sista nummret av Sveaskogs tidning "Kubiken" (sid 4)..

Författare:Sverker Forsén

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).