Skördare

Rottne H-14

23 inlägg 13667 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Valmet Anders  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2404 Denna maskinen tycker jag e mkt intressant, skulle vilja veta nu när du har kört den lite mer, vad du tycker om maskinen allmänt,hur den producerar, vore väldigt tacksam om man fick lite mer reda :lol:

Avatar Fallback
Norge  
#2406 Hej Valmet-Anders!

Nu har jag kört drygt 100 tim och gillar maskinen bättre och bättre. I början kändes det klumpigt och börja köra en sexhjuling men nu funkar det bra.Hadde 100tim service förra veckan då upptäckte jag hur servicevänlig den är. Hytten är väldigt bra stilla och med bra sikt. Det att hytten svänger med kranen fungerar bra men önskar lite mera sväng på den.590agr verkar bra kvistar grovkvistad tall bra.Har inte fått pröva 402agr ännu skal byta till den vid nästa objekt.Den har ett nytt styrsystem för motor,kran och transm. Dasa har utvecklat den och den är lätt och använda i allafall om man har använt Dasa förut.


Mvh Norge

   TS
Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2896 Kul att nån får köra nytt, hoppas den går bra för dig.

Användarvisningsbild

Rapport vill vi ha!:-)

Valmet Anders  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5446 Norge!: Det skulle vara kul att får höra vad du tycker om maskinen så långt

Avatar Fallback

Re: Rapport vill vi ha!:-)

Fredrik  
#5976
Valmet Anders skrev:Norge!: Det skulle vara kul att får höra vad du tycker om maskinen så långt


Ja, nu väntar vi allt på en ny rapport! :wink:

MvH Fredrik

Användarvisningsbild

Re: Rapport vill vi ha!:-)

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5981
Fredrik skrev:
Valmet Anders skrev:Norge!: Det skulle vara kul att får höra vad du tycker om maskinen så långt


Ja, nu väntar vi allt på en ny rapport! :wink:

MvH Fredrik


Kanske inte går så bra längre :P Den e ju blå! :shock:

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6213 Kanske den e så kul att köra så han har inte tid med forumet. :lol:

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10190 har du krökt paralelstaget än?? vanlig sjukdom på H14.. vi har byt 2 på 2500 timmar.. och dom andra som har H14 härom krig har gjort samma sak.. konstrktionsfel som rottne inte tar ansvar för o fixar.. utsjutskolven har ju en tendens till att börja läcka med.. byta kolv på våran och den gjick 2 dagar sen läckte den lika mycket igen..

själv kör jag H20 den har gått 6000 nu.. är väl nöjd med produktionen men inte med kvaliten.aldeles för dålig kvalite på godset på många ställen typ utjut..
hoppas din går bra mvh

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).