Arbetskläder för skogen

Handskar för motorsågsarbete?

14 inlägg 7997 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Handskar för motorsågsarbete?

pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5964 gaah.. fy va kallt.. ja har ett par husqvarna ej fodrade handskar me sågskydd på vänsterhanden, dom blir ju verkligen pisseblöta så fort man börjar kvista och flyttar på dom blöta kvistarna, visst det blir lite varmare med handtagsvärmen men inte mycket..

finns det några tunna bekväma följsamma handskar som står emot väta och vind osv utan att dom e super stora och tjocka?



   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5965 Jag köpte Ejendals nr 167 tror jag det var. Dom hade kampanj på Granngården, 99kr paret. Väldigt mjuka o sköna. Lagom fodrade o med muddar.
Titta på http://www.ejendals.se/

Magnus M

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5968 funderar på nån form av goretex handske kanske? för mina handskar blir dyngsura.. rakt igenom så man blir kall och det blir inte bekvämt

det e lite idiotiskt tycker ja, vattenavisande på ovansidan men inte på insidan ??...

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5971 Stihl har en handske i fine tex som finns med i nya katalogen ,,,,

Avatar Fallback
Perjons  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5973 Har med mig flera par handskar till skogen. Gummiklädda, vattentäta handskar eller vantar fungerar bra tycker jag. Annars är ull-vantarna bäst.

Avatar Fallback
Fredrik  
#5977 Hej,
Kan likt Magnus rek. Ejendals vinterfodrade (167), helt ok, men ej vattentät då, handtagsvärmen i sågen hjälper dock fint tycker jag.

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5986 nån som har bild på ejendal 167 och stihls finetex?

   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5995 Kolla på : http://www.ejendals.se/
Klicka på "handskar" o skriv 167 i rutan "fritext". Klicka på bilden så kommer det info o större bilder.

Magnus M

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5997 Jag har ett par stihl "finetex" hanskar! sköna som tusan! lite dyra kanske & inget för en kirurg! men varm & torr är man! :D

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6026 167 va fina, för mig vart det "guide" nått, vattentäta med nått membran lite stora för mig men det får funka eftersom dom fanns i storlek 9 och 11, 100spänn drygt med moms


spolade under kranen med kallvatten, vart varken blöt eller kall

   TS
Avatar Fallback
fm  
#6079
Huggarn skrev:Jag har ett par stihl "finetex" hanskar! sköna som tusan! lite dyra kanske & inget för en kirurg! men varm & torr är man! :D

Jag har också ett par Stihl finetex, dom är varma, torra & goa. En handske att rekommendera på vintern trots priset.

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6082 Ett tips ang tex-kläder:

Framåt vårkanten brukar det reas ut skidkläder. Perfekt om man törs visa sig i fjolårsmode...

Har köpt handskar o snowboardshängselbyxor i texmtrl billigt. Byxorna har ventilering, knäskydd o förstärkta vida benslut. Perfekt till blötröjning. Betalade 400:- för dem.

/Nisse

Avatar Fallback
PJ  
#6947 Stihls nya handske är helt suverän, om än lite tjock. Annars finns det en handske från graninge som är hyfsad.

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6958 det finns neopren överdrags handskar men dom är som tre fingers men dom stoppar vätan kolla med mchandeln

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).