Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Virkesbil.

47 inlägg 7499 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Virkesbil.

tallen100  
#596876
hlb skrev:Jag gissar att timmerbilsförare har en del hemliga trix också. Som bussförare när det fanns spårvagnar i Stockholm, satte man en tape på vindrutan ,så att man kunde sikta mot mötande spårvagnsspår. Då kunde man möta spårvagnar i full fart med centimeterprecision till vissa passagerares förtvivlan. De trodde det bara handlade om tur.

Såna knep kan användas på tex ett skåpsläp, när du ska lära dej backa, = så mycket kan du svänga och "orka" ta tillbaka utan att behöva ta omtag o.s.v, men med tiden så vet man var man har grejorna och klarar sej utan tejpbitar, till och med på framrutan :wink:

Avatar Fallback

Re: Virkesbil.

röjar kalle  
#596893 Körde på Uddevalla på 80 talet kom ner på natt kröken tog mig 3 timmar att få i släpet till kaj.På grund av att det var en kaj gjord för låga bilar så man hade sågat ur i taket.Man hade någon decimeter på var sida om kapellet var gråt färdig innan var klar.var ine frågan om någon rak backning utan bilen var i vinkel och släpet vinklat lite grann mot bil.Trångt som faan Men man lärde sig backa.. :((

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar