Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3596500 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Avslutat-02  
#595630 Jag hade velat ha en partner kub på min... :d

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Amatörhuggare 62  
#595647 @Erre

Frugan skulle ju,vara med i.
Hela Sverige bakar .
:-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Robertberg  
#595659
Erre skrev:Får gärna stå Husqvarna, Jonsered eller Stihl på min tårta. Då jag har sågar från dom alla. :d
Men Niab eller Hypro.
Där går gränsen. 😜 :d


Snart kommer dagen då folk äntligen förstår att rullmatat bara är en fluga :ymdaydream:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

hlb  
#595673 Surrar som en fluga, sticker som ett bi.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#595682
Erre skrev:Tårtan var en beställning av en kompis.
Kanske ska mula en AIKare med den.
Vem vet?


Jättefin - kan hon göra en AIK-tårta så är hon på topp. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#596373 Och nu är AB-kortet avklarat, så då kan man såga lite varstans med gott samvete 😀 😀
Med en bra instruktör får man faktiskt en hel del tips som som man inte tänkt på, tidigare, så jag rekommenderar verkligen att gå en kurs. Det är inte för sent att lära sig något nytt..

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#596390
th skrev:Och nu är AB-kortet avklarat, så då kan man såga lite varstans med gott samvete 😀 😀
Med en bra instruktör får man faktiskt en hel del tips som som man inte tänkt på, tidigare, så jag rekommenderar verkligen att gå en kurs. Det är inte för sent att lära sig något nytt..


Grattis! Kan bara hålla med. Jag lärde mig ett par nyttiga saker bla om filning av kedjan med hjälp av ljuset. Lättare att se om kedjan är perfekt filad.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#596397 Trodde du skulle skriva fila med ljusets hastighet 😉

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Blivande snickare  
#596404 :lol: :lol:
När Proffset filar står skuggan stilla.
- Gammalt skogsordspråk

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#596410
Blivande snickare skrev::lol: :lol:
När Proffset filar står skuggan stilla.
- Gammalt skogsordspråk


Hehe. Tur att ni nog förstår innebörden ändå :grin: Nu filar jag väldigt sällan för jag har märkt att kedja mot sten är inge bra så det aktar jag mig för :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

svampbob  
#597272 Blev just påmind om att jag har missat ännu en Swedol-dag och har hittills missat varenda en. Alltid är det något jobb som kommer i vägen. I dag smet jag från jobbet strax efter ett för att hinna till skogen innan det var kolmörkt (igår sprang jag med 462an i regn, dimma och kolmörker fram till 19.30) kom hem kastade i mig lite lunch hoppade i skogskläderna och då plingar en påminnelse från telefonen. Jag ska till revisorn för bokslut. Bara att hoppa ur skogskläderna igen och dagens prestation blev till intet.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Camaro1969  
#597274
svampbob skrev:Blev just påmind om att jag har missat ännu en Swedol-dag och har hittills missat varenda en. Alltid är det något jobb som kommer i vägen. I dag smet jag från jobbet strax efter ett för att hinna till skogen innan det var kolmörkt (igår sprang jag med 462an i regn, dimma och kolmörker fram till 19.30) kom hem kastade i mig lite lunch hoppade i skogskläderna och då plingar en påminnelse från telefonen. Jag ska till revisorn för bokslut. Bara att hoppa ur skogskläderna igen och dagens prestation blev till intet.


Det är swedoldag imorrn med:)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#597689 Lagt ytpapp på "pensionärskuvösen" :grin:
Har väntat på finväder länge för att göra jobbet, men nu fick jag bara hoppa i
det. Bara lite regn och pluss sex grader så det gick men jag fick använda
pannlampan så jag fick gjort färdigt. Blir ju mörkt reda i fyratiden nu. :roll:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598987 Fick för en gångs skull nytta av min HVA 550 (Lily edition :grin:), när jag sydde fast resåren på snölåset till mina X-treem huggarbyxor.
/Niklas
HVA 550 Lily i aktion.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Robertberg  
#599296 Helgens prestation är plantering av en infiltration, 120 meter nedgrävd slang och en pumpbrunn.
Har inte gjort detta jobbet innan, trots mitt jobb som rörläggare. Det var kul, kul att jobba med folk som är proffs också.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).