Socialt (mer om oss)

besparing

5 inlägg 1788 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

besparing

jannee  
#594863 Nu ska det dj**la sparas
Där ser man vad de s.k. vallöftena är värda

För att minska kostnaderna inom sjukresor i Västra Götaland finns ett förslag att avveckla gratisresorna till sjukhusen.
I bilagan till rapporten finns ett framtida alternativ med som har medfört kraftiga reaktioner från medborgarna.
Det föreslås att de sjuka i stället kan åka med postbilen, glassbilen – eller sopbilen.
– Helt vansinnigt, sopbilen kommer ju bara var fjortonde dag,



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: besparing

Avslutat-02  
#594864 Har du mer bråttom då? :mrgreen:

Nä skämt åsido, det är för jävligt att sedan politiker och tjänstemän hänvisar när kritiken kommer att man tänkte outside the box....ja men man glömde att använda hjärnan.

Avatar Fallback

Re: besparing

Avslutat-02  
#594871 Är väl ungefär som när Östersunds kommun beslöt att dra in på pepparkakorna för barnen i skolorna...väldigt hög kostnad...

Nä, sparka en massa dökött i kommunen istället....eller sänk lönerna för kommunpolitiker....

Användarvisningsbild

Re: besparing

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#594884 Verkar väl inte vara hela sanningen riktigt, om jag tolkar det rätt finns det inte ett förslag att man skall åka sopbilen, däremot har man i en rapport som har som syfte att ta fram olika vägar för att spara på transporter ( både persontransporter och godstransporter) sett möjligheten att utnyttja andra färdmedel än de vanliga...

Och då om man går vidare med detta ta fram ett system som innan man skickar en bil kan kolla om det finns någon annan transport som finns i närheten som skall köra sträckan.

Expressen skriver lite om det, och där säger en från Västra Götaland så här....
https://www.expressen.se/gt/visionen-tr ... ed-sopbil/

"– Det fanns ett uppdrag som bestod av att utreda hur vi skulle kunna reducera kostnaderna för Rondentrafiken. Och bejaka ett helhetstänk för alla transporter i Västra Götalandsregionen. De skulle tänka lite ”outside the box”. Där av en framtidsspaning, som inte är ett förslag."

Tanken att sjukresor skall ske med sopbilen är ju förståss helt vansinnig, men man kan kanske samordna andra transporter...

Min Far fick en ny rullator för ett årsedan, den kom hem med en stor lastbil, den transporten skulle ju kunna samordnas med befintliga bilar som ändå går, typ Sopbil, Färdtjänst, Posten Skolskjutsen...

Avatar Fallback

Re: besparing

jannee  
#594892 Om man ska åka med postbilen blir det till att har gått om frimärken :mrgreen:
Sedan vet väl alla hur säkert postens gods kommer fram - eller inte fram :smile:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).