Skogsnyheter

Buda på Keslakran, stöd barncancerfonden

6 inlägg 2129 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Buda på Keslakran, stöd barncancerfonden

Torbjörn Johnsen  
#585351 I samband med Lantmännen Maskins invigning av det nya skogscentret i Värnamo auktionerar man ut en guldfärgad Kesla 202T kran till högstbjudande. Hela auktionsbeloppet går oavkortat till barncancerfonden och det går att börja bjuda redan nu via den här länken.

Kranen hamnade hos Lantmännen Maskin i Sverige efter att de nordiska återförsäljarna fightats i en Kesla-tävling i början av året. Jon Rolfsson på Lantmännen Maskin i Jönköping med kollegor spöade sina nordiska kollegor i skogskörning och tog därmed hem den "gyllene kranen" som nu ska autioneras ut. Det ska bli intressant att se var slutbudet landar. Någon som vågar gissa?
Jon Rolfsson från Lantmännen Maskin i Jönköping visade upp den gyllene Kesla-kranen på SkogsElmia i somras. Kranen vann han tillsammans med sina kollegor i en skogstävling som Kesla höll i Finland. Nu går kranen på auktion den 12 september och pengarna går till barncancerfonden.




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Buda på Keslakran, stöd barncancerfonden

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#593007 Ny chans för den hugade https://www.blocket.se/jonkoping/Ny_Kesla_202_T_88014997.htm?aw=1

Användarvisningsbild

Re: Buda på Keslakran, stöd barncancerfonden

JohannesG  
#593170 Vad slutade priset på sist?

Avatar Fallback

Re: Buda på Keslakran, stöd barncancerfonden

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#593203 http://lantmannenmaskin.se/sv/Produkter/Skog-ved/

Avatar Fallback

Re: Buda på Keslakran, stöd barncancerfonden

Avslutat-02  
#593204 hatten av för detta initiativ...

Barncancerfonden är en viktig organisation att stöda, ca 300 barn får diagnosen cancer varje år, 75-80% går att behandla och friskförklara. Det är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1-14 år....
jag köper mitt kaffe av buyaid, och stöder därmed barncancerfonden med 25% av priset, det har jag gjort i många år och kommer fortsätta.

Användarvisningsbild

Re: Buda på Keslakran, stöd barncancerfonden

Camaro1969  
#593211 den är till salu på blocket såg jag

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).