ATV och UTV i skogen

Reservdel till winch come.up ATV 3000

3 inlägg 2191 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Reservdel till winch come.up ATV 3000

Hugin  
#591877 Winchen (medlevererad vid nyköp) till min Grizzly 450 behöver reservdel. Vredet för in-/urkoppling av winchen har normalt två ytterlägen - nu inga. vid isärmontering konstateras att vredet manövrerar en plastdetalj med tre klackar, som ska löpa utmed spiralformad styrning. Styrningen skall vid vridning pressa plastdetaljen mot axeltappen, som då kopplar in winchtrumman att drivas av elmotorn.

De tre styrningarna som skall vrida plastdetaljen för att trycka in motsvarande axeltapp skall normalt utgöra en sammanhängande del av detaljen som ses monterad med en segersäkring i locket (brottytorna syns som ljusa ytor).

Puuh, inte lätt att beskriva, men hoppas att det blir tydbart med bilderna.

Jag söker alltså tips på var jag kan få tag på reservdel (kan förenklat beskrivas som en kort rörstump med tre st längsgående slitsar, monterad med segersäkring).



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Reservdel till winch come.up ATV 3000

Hema  
#591891 Hör med Yamaha-åf, hitta någon med 3D-skrivare?

Avatar Fallback

Re: Reservdel till winch come.up ATV 3000

Hugin  
#591894 Vid ytterligare undersökning konstaterade jag att delen som jag söker är själva vredet (ratten för in/urkoppling av winschen). Den trasiga delen (med de tre klackarna) är alltså den inre delen av samma detalj och invändigt låst med segersäkringen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).