Ny Teknik och Elektronik

Fastighetskarta till gps

24 inlägg 44926 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fastighetskarta till gps

Hammaren  
#213626 :wink: Hej på er! Jag är på jakt efter en fastighetskarta till min gps. garmins primekartor täcker ju bara 50x50km, och är ju inte speciellt billiga heller. nån som har tips på nån annan karta, jag har hört att sveaskogs kartor ska vara bra och täcka hela sverige, är det så? Finns det några Sveare här? Eller det kanske finns andra bra kartor?



   TS
Avatar Fallback

Re: Fastighetskarta till gps

Simon.M  
#213633 Tror jag har sveskogs på min inte alla gränser som är med på den . Men dom flesta :)

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#213886 Ska du ha en legal fastighetskarta, så är det nog svårt att hitta något billigare än Prime. Klart lägre kvadratkilometerpris äv Lantmäteriets fastighetskarta i pappersformat.

Klarar du dig utan fastighetsgränser på kartan finns dock några gratisalternativ, typ open street map.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Hammaren  
#213994 Hej Niklas! Jag har Friluftskartan pro nu i min Garmin Astro, och den var VÄLDIGT billig om man säger så, men jag behöver fastighetsgränser i kartan, får väl krypa till korset och slanta upp till en Prime, men det blir dyrt för jag behöver minst två rutor, den täcker ju bara 50x50km. Och dom har ju börjat med valfri mittpunkt, så nu kostar varje ruta 2000kr. ;-(

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214052 Hej Hammaren! Inte ovanligt att kartorna kostar lika mycket som själva mottagaren. Själv har jag kartor för ca 8000 kr i min Oregon 550t. Nu har det kommit uppdaterade kartor + en ny Oregon på gång med bl.a. bättre skärm...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Kantarellexpert  
#427024
Simon.M skrev:Tror jag har sveskogs på min inte alla gränser som är med på den . Men dom flesta :)

Jag har letat som en tok efter denna. Kan du kontakta mig på mail?
sven-ove-nilsson@spray.se
:wink:

Avatar Fallback

Re: Fastighetskarta till gps

Simon.M  
#427026 Ok kan jag göra

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Johan.g  
#443857 Hej!

Kan du mejla mig också?
har letat som en tok efter den.

johan.gustavsson.el@gmail.com

Avatar Fallback

Re: Fastighetskarta till gps

Simon.M  
#443889 Mejlat

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

dalbo3006  
#483558 Har också letat efter sveaskogskartan, har någon lust att maila mig så vore det snällt.

dalbo3006@gmail.com

Mvh Bo

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Samy  
#485593 Jag är med intresserad
shentreprenad@gmail.com

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Erik43  
#591247 Är också mycket intresserad av en fastighetskarta och är väldigt tacksam för hjälp.

erikhallgren001@gmail.com

Avatar Fallback

Re: Fastighetskarta till gps

sack  
#591249 Jag är med intresserad
christina.fahlman@telia.com.
Tack

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Faun  
#591322 Letar också efter den kartan utbildare (at) hotmail.com

Användarvisningsbild

Re: Fastighetskarta till gps

Robert R  
#593276 Hej hopp

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).