Socialt (mer om oss)

Vad gör man på sin 50-års dag?

22 inlägg 19300 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad gör man på sin 50-års dag?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591023 Skulle vilja vara i skogen och vandra, men det är i december... Kanske en vecka på Madeira?

Vet inte om jag är sugen på fest, tror inte det. Frugan som är några år äldre vägrade fira sin 50-årsdag.

Drygt ett år kvar, dags att planera! :)



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

isteskog  
#591029 Fira din 50-årsdag med vänner och familj! Det gjorde jag i enkelhet, jag bjöd på mat och alkoholfri dryck. Mina syskon utmanade mig på olika lekar och bybor hade telegram om mig som var lite "besvärande" 😉 Jag ville inte ha presenter utan folk fick sätta in bidrag på det de tyckte var bra för dem. Det vart en oförglömlig dag/kväll/natt som jag inte ångrar det minsta!!

Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

totte  
#591035 Hustruns yngste son, nyss fyllda femtio, var på Madeira för ett par år sen och var mycket belåten.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591037 Och jag var i Nice med min fru. Middag efter lång promenad längs Medelhavet. Det var i mitten av november. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Vedproducent  
#591040 Ja med mycket färsk erfarenhet så smet jag och sambon och pojken i väg en vecka till Kreta. Det blir däremot en middag nu på Lördag där vi blir runt 40 personer. Den som följt tråden om Russell så blir det en kul start på hans vistelse här. Han kommer på Torsdag och kalaset blir på Lördag.

Ett lokalt litet ställe med 50-60 talsstil.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Kse  
#591041 Det är så sällan man får ordna fest nu för tiden så jag hade kört öppet hus, gjorde så när jag uppnådde lever 40 och det var hur trevlig som helst.
Sitta på en stubbe ensam i skogen gör jag 365 ändå så det får vara.
Men man kan ju bjuda på nån trevlig tillställning i skogen, enkel mat och dryck i fällt med sällskap brukar vara mycket trevligt, å så slipper man skura dagen efter. :d

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591044 Jag brukar ha midsommarfest i vår stuga i skogen, men mitten av december blir lite.... mörkt?

Känner mig lite instängd när det är så mycket folk.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591049 Jag firade genom att bjuda mig och frun på en Hawaii Five-O resa, det passade mkt bra för min smak.
Men jag fick ändå några presenter och lite besök så tårta åts.

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591056 Är kanske inte så mycket att välja på när man fyller i december. Minns när jag fyllde i november så dök det plötsligt upp en hel hop chefer och kompisar från jobbet. Tur att frun hade förberett det.
En kompis hyrde in sig på ett vandrarhem på Öland och bjöd på allt, men det var på sommaren.

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

surjämten  
#591096 Jag skulle välja Sverige!
Spaanläggning, fjällhotell, stadsmiljö eller annan miljö där det finns ngt man gillar.

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Palakangas  
#591107 Min 50-årsdag var ledigt från jobbet med betalt. Två grannar kom. Sedan tog grabben med mig på en kryssning i i Norges fjordar. Det var senare iof senare men fjordarna stod kvar. Nästa år blir jag 60, min önskan är att få åka tåg i Norge en vecka. Tog han morsan till Kina när hon fyllde 60 kan han säkert ta mig till Norge😉

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591108 De blev en augustifest här hemma med lite vänner o arbetskamrater när jag blev 50 för några år sen.
Detta blev avslutningen på en hektisk sommar när damen samlade ihop sitt bohag o hästar o blev smålänning ... 😉

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591113 Ja, lite kava runt på skidor i fjällskog? Blir ju mörkt i december, förstås.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#591123 https://niehku.com/sv/

Tipsar om ett fjällhotell när det nämndes, det lär ska vara riktigt fint
och de vann 2019 års Prix Versailles för interiördesignen.

Avatar Fallback

Re: Vad gör man på sin 50-års dag?

Håkan A  
#591133 @Mangan, beror väl på hur många vänner du har som du egentligen vill fira ihop med!

Jag bjöd de närmaste på middag på en bättre restaurang någon vecka innan födelsedagen, när det gick att samla ihop dem. Högtidsdagen inföll på en söndag mellan en massa helgdagar, så den tillbringades i skogen i sällskap med en röjsåg i snöglopp, kan låta lite trist men jag var faktiskt mycket nöjd med det upplägget! Lugn och ro, fysisk aktivitet och fick något vettigt gjort! Stora fester är lättare att ha på sommaren! Resor är bra, men dom gör jag hellre när det passar mig själv!
Oavsett vad du väljer så hoppas jag att du får det trevligt!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).