Eftersom den fick över 200 likes på FB men en lite undanskymd plats här så slår jag på trumman igen. Stark, lätt, gratis och gjord av återvunnet material. Har man tur och hittar längre bitar så kan man göra en överfart till gallringen också.
#590863Har användt samma sorten själv, och kan skriva under på att den är lätt och effektiv och duger.
Enda nackdelen jag har hittat var när jag hade en sågelev med mig, och han kapade mera i rullan än i trädet Gillar ju inte att lämna plastskit i skogen, så han fick plocka svarta spån en halvtimma
Blivande snickare skrev:Ni har tur som har lite hårdare grabbar tilö väst då
hlb skrev:Undrar varför eleven. som fick plocka spån under magister Skoog, inte kände sig kränkt? Hade aldrig gått i Sverige. 🙂
Ja, här i Norge äter vi stål till morronmat och skiter kätting till kvälls
Nej, det är väl så att jag bara säger ja till uppläring i såg till dom som är 100% inställd på att göra bra jobb och lära och lyssna.
När någon som redan är världsmästare i egna ögon och bara vill ha någon timma eftersom frun säger det, har jag inte tid. Dom har ju ochså oftast lämnat skyddskläderna hemma, "men det spelar ju inte någon roll eftersom det bara är uppläring" fick jag höra en gång
#590929Det finns många fantasifulla sätt att få upp småträd i lämplig arbetshöjd. Man fäller dem i kors som underlag och lägger dem på stubbar och befintliga virkeshögar. Man kan hänga upp slanor i träden med stroppar att ha som underlag. Man kan köpa en bock med en plastrulle på från Skogma för 2400+m. Försökte att beställa en sån men det blev så knöligt med Klarna och BankID att det fick vara. Så då gick jag ut på gården istället och där låg en gallringsrulle som blivit över när vägverket bytt trummor. Funkar bättre än Skogmabocken skulle jag tro. Starkare, lättare och ligger stadigt.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).