Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Problem med naarva s23c.

7 inlägg 4060 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med naarva s23c.

frågande och vetande  
#586093 Fick ett problem när jag var ute igår och högg som jag har svårt att släppa tanken ifrån...stegmatningen slutade gå hela vägen fram och tillbaka, utan helt plötsligt började den hacka ett par cm fram och tillbaka. Ibland matade den nästan hela vägen innan den vände. Sågen startade i tid och otid när jag matade. Lite typiskt att problemet skulle komma just nu när man ligger lite i tidspress...



   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med naarva s23c.

frågande och vetande  
#586094 Detta felmeddelandet kom upp på skärmen, men har inte kunnat ta reda på vad den innebär.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med naarva s23c.

valtra a 72  
#586128 Har du provat att köra manuellt? Om det går så är det kanske någon givare som spökar.

Avatar Fallback

Re: Problem med naarva s23c.

frågande och vetande  
#586162 Provade att köra fram och tillbaka manuellt, men tyvärr gav det samma resultat. Annars var jag helt inne på din linje i början.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med naarva s23c.

svampbob  
#586168 Det finns en induktiv givare för matningen. På min hade den kommit för nära och blivit nött av matningen. Ta lös och kolla att den ser ok ut.

Avatar Fallback

Re: Problem med naarva s23c.

valtra a 72  
#586729 Hur har det gått med felsökningen på aggregatet?

Avatar Fallback

Re: Problem med naarva s23c.

klahr  
#589964 Var ute för ett liknande fel, på den så var det bekymmer med laddningen så spänningen sjönk lite för lågt och då blev det problem med att få spolarna på ventilerna att dra. Då blev det samma fenomen, den gick halva slag ibland och å ville såga ibland rätt var det var.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).