Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Boggieband Vimek Minimaster 101

8 inlägg 4493 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Boggieband Vimek Minimaster 101

Denhof  
#584468 Hej alla!
Är det ngn som har el kan ta bild på boggiebanden till en Vimek Minimaster 101 å lägga upp? Är det inte allt för komplicerat tänkte jag prova göra egna..
Den känns jäkligt vinglig å har tippat 2 ggr nu..
Mvh/tippkalle



   TS
Användarvisningsbild

Re: Boggieband Vimek Minimaster 101

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#584475 Glykol i däcken kanske kan göra lite nytta.

Avatar Fallback

Re: Boggieband Vimek Minimaster 101

ulfgustav  
#584486 Har tyvärr ingen bild, men jag köpte band av Vimek efter att jag kört utan under ett år, och kan bekräfta att det blev en helt annan maskin, stabilare, men dessutom så gården ju fram på ett helt annat sätt, både på sank mark och då det är brant. Jag funderade på att tillverka banden själv men avstod och köptedem i stället

Avatar Fallback

Re: Boggieband Vimek Minimaster 101

Denhof  
#584497 Är det inte saltlösning av ngt slag man kan sätta? Glykol har jag aldrig hört om.. är det ngt nytt?

Men ta ngr bilder iom att du har banden om du kan:)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Boggieband Vimek Minimaster 101

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#584506
Denhof skrev:Är det inte saltlösning av ngt slag man kan sätta? Glykol har jag aldrig hört om.. är det ngt nytt?

Men ta ngr bilder iom att du har banden om du kan:)

Körde med glykol i bakhjulen på min Bison 8000 och det gjorde stor skillnad, funkar bra när det är mindre volymer och det är ingen risk för rost.

Avatar Fallback

Re: Boggieband Vimek Minimaster 101

Hema  
#584511 Men obra för miljön om det går punka, så slang är väl det minsta man kan önska?

Avatar Fallback

Re: Boggieband Vimek Minimaster 101

Denhof  
#584518 Glykol låter ju bra.. Givetvis miljöglykol..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Boggieband Vimek Minimaster 101

Lajodi  
#586124 Hej,

Jag kör med moccasinband på min minimaster. För några år sedan bytte jag plattor och fick över ett komplett set med bandlänkar som alltså passar minimastern. Är du beredd att ägna några timmar åt att svetsa ihop rörstumpar med passande plattor så kan du relativt enkelt bygga stålband med dessa. Ring mig om du är intresserad att köpa dessa bandlänkar.

mvh

Johan 0705633655

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).