Öppna kategorin

Däck utan mönster

34 inlägg 8759 visningar 68 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Däck utan mönster

sveakatten  
#579900
ÅsaNisse skrev:Du ska glömma slicks och C-däck för det är radial och de har väldigt känsliga sidor. Du ska ha diagonaldäck och om du vill slippa punkteringar så har du tre alternativ. Antingen vanliga 8-lagers med punkteringsvätska i. Det minskar antalet punkteringar, men inte helt, eller så skumfyller du däcken. Då är det slut med punkteringar helt men det blir stötigare gång på maskinen. Tredje alternativet är att skaffa massivhjul men det kräver nog kompletta hjul med fälg och kostar en slant också.

Tack för infon.
Men hur vet jag om det är diagonal?
Hittat dessa vet du vad det kan vara?

Duro 5.00-8 NR-30 BLANKT TT 6PR HF-237

Belastningsindex:
Hastighetsindex:
Bredd:144 mm
Profil:
Diameter: 445 mm
Mönster:NR-30 BLANKT
Övrigt:TT 6PR HF-237
Däcktyp:Implement
268:-/Styck

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Däck utan mönster

ÅsaNisse  
#579922 TT= slangdäck ( Tube type) 6Pr 6 lager Implement= förstärkt.... Sätter en slant på att det är diagonaldäck med dessa beteckningar.
Radialdäck brukar vara slanglösa och inte ha lager angivet. Det är belastnings- och hastighetsindex istället.
Lite snålvariant enligt mig, men med punkteringsvätska så kan det funka. Jag har skumfyllda 8 lager på min Terri och de går trots att väven syns på sidan på något däck.

Avatar Fallback

Re: Däck utan mönster

sveakatten  
#579928 Ok tackar.
Var har du fått tag i 8 lagers däck, och vilken storlek är det på Terrin?

   TS
Avatar Fallback

Re: Däck utan mönster

ÅsaNisse  
#579970 Det är en ATD och däcken satt på när jag köpte den.
Såg nu att Vredestein har 8-lager. Trelleborg har 6 och 10-lager.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).