sön 07 jul 2019, 06:34#574593
Läste i tror jag aftonbladet att i Uppsala hade det varit +3 och haglat så det var vitt på marken.
Här har det varit väldigt omväxlande väder med ett rejält åskväder på topp.
Frugan o jag satt i verandan och tittade på när åskan rundade oss på behörigt avstånd.
Skönt tyckte vi att åskan försvann. Då tog den ny fart och kom söderifrån med revanch i sikte.
Det small och blixtrade samtidigt med sån kraft att huset skakade(tyckte vi iaf) och vi skrek bägge två. Sen sprang vi runt och letade brand och rök men som tur var så hittade vi inget.
Hörde sen att det slog ner i ett uthus 1,5km längre bort. Ägarna var hemma och lyckades släcka.
Igår tog vi sommarbilen och åkte och besökte Uven i Gagnef utan hans vetskap. Han satt i sin Kranman 10000 och lekte med grusskopan och funderade vem som hade parkerat på hans tomt så det var en lite fundersam min som mötte oss först sen blev den ändrad😊.
Liten pratstund och sen vidare och titta på roddkampen på Siljan och hembygdsföreningens gamla hus.
Därefter ner till Rönnäs för att hälsa på gamla bekanta innan vi åkte hem. Trevlig liten utflykt en både solig och regnig dag.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas