Socialt (mer om oss)

Vad gör ni i värmen??

76 inlägg 9036 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad gör ni i värmen??

mooos73  
#578273 Själv har man tur att man har semester nu när temperaturen ligger runt +30 grader på dagen och ca +20 grader på natten. Dagarna ägnas mest åt just semester, bad, god mat och skugga. Har blivit lite målning kvällstid av någon skuggvägg. Försöker komma ihåg att dricka mkt vatten. Var till Umeå idag och där var det +32 grader, en tryckande hetta så fort man steg ur bilen, även vissa butiker hade det otrevligt varmt....
När jag var yngre led jag ngt oerhört av värme men börjar mer och mer vänja/anpassa mig till temperaturer runt 30 grader sommartid, ligger dock inte och solar mig....
Till veckan ska det bli bra mkt mildare så då får det nog bli en tillsynsresa till skogen som jag har 43 mil bort om ingen lyckats elda upp den innan dess. Är nog rädslan för skogsbrand som är jobbigast när det är varm och torrt!?

Vad gör ni andra i värmen och hur gör ni för att inte må dåligt av den??



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

Vardon  
#578276 Jobbar... hyvsat svalt kontor. Nästa vecka blir det besiktning i tunnel så då ska nog inte värme störa så mycket :) AC i sovrummet :)

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Avslutat-02  
#578283 Pressar hö, byter bromsrör.

Riktigt rolig sysselsättning.

För att dämpa värmen, dricker öl, och rosevin....

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

Fredrik Reuter  
#578287 Det gick skapligt till strac efter lunch hemma. Nu fick jag köra barnen till sjön och gladast är nog själv...

Det är varmt nu!

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

svampbob  
#578289 Har varit ned till älven och badat i forsen skönt och svalkande men har nu ställt in alla höbärgningsmaskiner för vinterförvaring och genast är jag blöt i svett igen.
Jag satt i skördaren igår kväll och vid halv tolv gick en slang så jag kunde åka hem även då var jag sjöblöt i svett åkte hem och tog en nattöl. Åker nog upp och byter slangen efter middagen och kör en stund igen.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Amatörhuggare 62  
#578300 Underröjning
Pust pust.
Men sluta biten.
Så Gutt.
Smart m Avenza app map.
Skulle bara ha Vrglasögon också.
M texten till siffrorna. Behövde man inte ta upp telefonen

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

isteskog  
#578308 Vilar några dagar tills värmeböljan lägger sig, ovant bara att inte göra något....... 🙃

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Palakangas  
#578313 Efter att ha jobbat en dag på sex veckor så vilar jag även i dag. I morgon ska jag starta flispannan på jobbet. Låter skönt.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

grunntorp  
#578325 Är det du som eldar så det har blivit denna värme? I så fall lägg av med det just nu! Vänta en eller två månader så vi har nytta av det. 🙂

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Brorsan  
#578327 Gjuter grundsula 7 m3 betong med ny inköpt 800 l blandare, funkar riktigt bra,, och torpargrund 1200 st lecasten 25 cm i en sydsluttning. "Bara" 28 grader och svag bris från sjön så det funkar ok.
Semestern blir till älgjakten i september.
Olle

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

macho  
#578329 Pysslar på sommarstugan. Och ja, startförsöken avlöser varandra på poclain grävaren.
Svettigt att bära 200 A batterier fram och tillbaka mellan solcellen och grävaren. Men det finns ju öl i gaskylskåpet.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578330 Går en skogstur med frun och hunden tidigt på fm. Försöker städa i källaren på em.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578347 Fick inspiration av dig @macho och försöker nu starta min Poclain efter att den har blivit stående några år. Ännu inte lyckats men då det finns köpsugna på maskinen så måste jag göra litet seriöst försök igen, men det blir i morgon.
@macho har du fått igång din maskin?

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Tralsmo  
#578349 Röjer en tank om dan ungefär. Lövrörjning i tallbestånd där det borde vatt gran enligt experter.
Himla roligt jobb, men tshirts står för sej själv när man tar av den.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578391 Åker motorcykel mellan gårdarna på en kulturfestival. Badar. Ska inte göra något nyttigt så länge värmen håller i sig. Sen blir det grävning och röjning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).