Skördare

Från svetsare till maskinförare?

4 inlägg 2149 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Från svetsare till maskinförare?

Johanness  
#572909 Utbildad svetsare men överväger att sadla om till maskinförare.
Min fråga är hur jag går tillväga?

Vilka utbildningar behöver jag? Hur lång tid tar den/dom? Vad kostar det?

Jobba ensam, i mörker eller i 20- har jag inget emot. Inte heller något emot att skruva på maskinen



   TS
Användarvisningsbild

Re: Från svetsare till maskinförare?

a_witzoe@hotmail.com  
#572913 Jag hade tur och kom med på en såkallad behovsutbildning som drogs igång i samarbete mellom SCA och Komvux-Ånge. 20 veckor. 4 veckor på praktik nu. Mycket bra upplägg. Har fått intryck av att det kommer komma igång flera liknande utbildningar runt om, så håll ögonen öppna.

Avatar Fallback

Re: Från svetsare till maskinförare?

Carabas  
#572931 Det finns även YH-utbildning Skogsbrukstekniker som man kan gå, finns mer info här: http://www.skogstekniska.se/utbildningar/skogsmaskin/skogsbrukstekniker/. Det kostar inget att gå utbildningen och du har rätt till studiebidrag.

Användarvisningsbild

Re: Från svetsare till maskinförare?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#573051 Om man tar kontakt med en examinatör som utfärdar förarbevis efter praktiska och teoretiska prov
så kan man tenta av åtm hjullastar och grävmaskin-behörigheter rätt så smidigt.
Kan vara värt att leta upp en sån i närheten om man anser sig kunna köra redan.
Till yttermera visso så är det ett enormt behov av folk i och kring gruvbranschen nu, jag kan lova jobb samma dag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).