ATV och UTV i skogen

Yamaha Grizzly 700 års 2011

17 inlägg 5724 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Yamaha Grizzly 700 års 2011

lillieroos  
#571013 Jag har fått frågan om att köpa en Yamaha Grizzly 700 med plogpaket och med en gångtid på ca 7 timmar..
Alltså som ny. Min fråga är vad ska man betala för en sådan maskin? hittar inga referenser..



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

Avslutat-02  
#571016 Snart 9 år gammal.....🤔 Värsta för en maskin är att stå, kan få mycket att jävlas......

70 -85.000 kr skulle jag tycka vore rimligt.

Användarvisningsbild

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

lillieroos  
#571020 Den är körd liiiite varje år samt att nytt batteri ingår. Jag gav han ett bud på 65000, låter det rimligt? Den stod dock still hela förra året! Vad ska jag tänka på och det är väl läge att göra en lite service på den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

skogsmatte  
#571021 Som sagts, tekniska åldern är väl det enda hindret. Förmodligen ingen servo, värme eller smart 4wd. En ny kinamaskin med allt detta och garantier får du för ca 65000:- så ner till 55000:- borde vara acceptabelt för bägge parter.

Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

Avslutat-02  
#571022 Gamla vanliga, oljor vätskor. Övrig kondition....

Vilket bränsle som den är körd på, mackbränsle...... 🤔 Kanske slask och skit på botten, jag skulle då rengöra tanken och fylla alkylat.

Service, allmän översyn.

Som jag brukar säga, visst låga timmar är en sak, men hur är den körd under dessa timmar? Det är det som spelar roll......

Säg 70.000 kr men sedan får det nog vara bra.

Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

nilsszzon  
#571029
skogsmatte skrev:Som sagts, tekniska åldern är väl det enda hindret. Förmodligen ingen servo, värme eller smart 4wd. En ny kinamaskin med allt detta och garantier får du för ca 65000:- så ner till 55000:- borde vara acceptabelt för bägge parter.


att jämföra en grizzly med kinamaskin är fel anser jag..... sen vad är smart 4wd? grizzly har väl bland marknadens bästa 4wd redan som det är?

jag tycker ts ska pruta hårt, det finns en anledning till att hojen stått mkt stilla och det är för att de inte har ett behov utav den och därav bättre prutläge

Användarvisningsbild

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

lillieroos  
#571037 Som sagt så har han fått ett bud av mig på 65 och jag ville väl bara ha bekräftat att jag inte var helt ute och cyklade..😎 och som svar till han som nämnde kinamaskin så kan jag berätta att grizzlybjörnar har servo och är fullkittad med allt lull lull man kan tänka sig. Anledningen till att han säljer och inte kört så mycket är pga sjukdom dom senaste åren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

lillieroos  
#571038 Haha.. autostavning är kul ibland. Grizzlybjörnar😂😂😂

   TS
Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

nilsszzon  
#571039
lillieroos skrev:Som sagt så har han fått ett bud av mig på 65 och jag ville väl bara ha bekräftat att jag inte var helt ute och cyklade..😎 och som svar till han som nämnde kinamaskin så kan jag berätta att grizzlybjörnar har servo och är fullkittad med allt lull lull man kan tänka sig. Anledningen till att han säljer och inte kört så mycket är pga sjukdom dom senaste åren.



exakt, han har inget behov utav den =)

löp och köp!! äger själv en grizzly och det är bra skit . dyra men det glömmer du efterhand....

Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

Avslutat-02  
#571049 Bjud han 70.000 kr och bjud på en öl eller två så är det lugnt ...

Användarvisningsbild

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

lillieroos  
#576781 Hej alla därute. Köpte grizzlyn för 65 tkr och är supernöjd. Han servade den på verkstad och alla vätskor utbytta. Går som en raket. Har nu en till fråga, vad för för packbox som suttit på detta fäste och var kan jag hitta det. ATV huset?

   TS
Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

morco  
#576786 Ser ut att vara ett winschfäste med kontakt för denna

Användarvisningsbild

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

lillieroos  
#576798 Ahaa.. så kan det ju vara 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

Hema  
#576839 Grattis till en mycket bra affär! Vinsch-kassetten i fronten kan du lossa och sätta där bak.

Användarvisningsbild

Re: Yamaha Grizzly 700 års 2011

lillieroos  
#576845 Det är ju skitbra ju 👍 Tack för infon 😀

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).