ons 12 jun 2019, 08:43#570763Hjälp,
Jag beställde en ny vajer pga min gick av, nu försökte jag att byta den men fråm på den man ska sätta in för styrning spinga löss
Inomgårdsmaskiner
Byta styrvajer på Stiga Park Prestige
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

ons 12 jun 2019, 08:48#570765Va??
ons 12 jun 2019, 08:52#570767Är det en sådan?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 12 jun 2019, 09:27#570781]
Skapa konto
vinterrojarn skrev:Är det en sådan?
Skapa konto
TS
ons 12 jun 2019, 09:30#570782Aha en Stiga villa.... Ja då är det en annan skiss.
Men vad är det som inte stämmer då?
Men vad är det som inte stämmer då?
ons 12 jun 2019, 09:39#570784Klumpen på vajern skall väl sättas i ett spår och sen ska den träs omlott har jag för mig...
Tror det var så här, klumpen på baksidan om rullen, sedan omlott med vajern, höger till vänster och tvärtom.
Sedan fastsättning igen....
Eller om det var en annan Stiga...
Tror det var så här, klumpen på baksidan om rullen, sedan omlott med vajern, höger till vänster och tvärtom.
Sedan fastsättning igen....
Eller om det var en annan Stiga...
ons 12 jun 2019, 09:47#570787Något sådant har jag för mig...
Skapa konto
Skapa konto
ons 12 jun 2019, 12:02#570822Nä, men det bör gå att hitta återförsäljare på stigas hemsida, och sedan vid samtal med denna, uppge serie numret, som du tog en bild på...
fre 14 jun 2019, 07:44#571134Jag har köpt delar till min Stiga utan problem. viktigt är att man har modell nr och serie nr då man beställer. Att byta styrvajer är lite klurigt och lägger man den fel runt "trådrullen" på rattstången så blir det omvänd styrning och det är inte så kul
fre 14 jun 2019, 07:46#571135
jo då blir det ju riktigt kul och en utmaning =)
ulfgustav skrev:Jag har köpt delar till min Stiga utan problem. viktigt är att man har modell nr och serie nr då man beställer. Att byta styrvajer är lite klurigt och lägger man den fel runt "trådrullen" på rattstången så blir det omvänd styrning och det är inte så kul
jo då blir det ju riktigt kul och en utmaning =)
Valtra 6750, Ford 7700, BM 4400, DB 990, Pilkemaster evo36, Canam 400, Kranman P25 B Pro, BMF 11t1 Pro, SM868,Bröderna Lindqvist 1958, Woodmizer MP260,Stihl 362, 261, 201, Husqvarna 550xpg, 545fxt
fre 14 jun 2019, 07:47#571136
Brukar det inte följa med en instruktion 🤔🤔🤔...men jag kan minnas fel..
ulfgustav skrev:Jag har köpt delar till min Stiga utan problem. viktigt är att man har modell nr och serie nr då man beställer. Att byta styrvajer är lite klurigt och lägger man den fel runt "trådrullen" på rattstången så blir det omvänd styrning och det är inte så kul
Brukar det inte följa med en instruktion 🤔🤔🤔...men jag kan minnas fel..

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).