lör 08 jun 2019, 17:46#570111Det va intressanta lösningar på Japans d gäller flishanteringen.
Någon som har bra eller dåliga erfarenheter kring dessa maskiner?
Klyvningen kunde väl diskuteras iofs?
Skogsmässor
SkogsElmia 2019
lör 08 jun 2019, 20:10#570168Det är stort intresse för veteranmotorsågar
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Re: SkogsElmia 2019
sön 09 jun 2019, 08:08#570255På elmias sida står de totalt 20438 besökare
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
sön 09 jun 2019, 08:22#570258
Ja det här funkar inte! Tror de bara har en längd på boggivaggorna då det är väldigt långt emellan med små hjul på.
Amatörhuggare 62 skrev:Ängagärdet skrev::shock: Tajt på mörevagnen.
Detta kan väl inte funka.
Pendlingen måste väl vara obefintlig????
Ja det här funkar inte! Tror de bara har en längd på boggivaggorna då det är väldigt långt emellan med små hjul på.
silva Illuminatio Mea
sön 09 jun 2019, 10:46#570275Vagnarna är intressanta och studera,riktigt nära å ingående.
Och jämföra olika lösningar.
Mer än en gång,undrar man.
Hur dom tänkte 😨
Såg ni nya Ilsbon???
Den var rejält tilltagen!!!
Men dom hade nog Tjyvtittat lite på
Hinnagårds å Kronos.
Å så tagit till lite till i balkar å kolvar.
Men där går d åt en rejäl trakor före.
Inget för en 100 hästare.
Och jämföra olika lösningar.
Mer än en gång,undrar man.
Hur dom tänkte 😨
Såg ni nya Ilsbon???
Den var rejält tilltagen!!!
Men dom hade nog Tjyvtittat lite på
Hinnagårds å Kronos.
Å så tagit till lite till i balkar å kolvar.
Men där går d åt en rejäl trakor före.
Inget för en 100 hästare.
sön 09 jun 2019, 20:19#570341
Jag fick den siffran i ett pressmeddelande också. Kollade hur det såg ut förra gången på SkogsElmia 2015 och då var det strax över 26 000 besökare så det blev lite färre i år. Var nog framför allt lördagen som dippade.
gnisten83 skrev:På elmias sida står de totalt 20438 besökare
Jag fick den siffran i ett pressmeddelande också. Kollade hur det såg ut förra gången på SkogsElmia 2015 och då var det strax över 26 000 besökare så det blev lite färre i år. Var nog framför allt lördagen som dippade.
TS
sön 09 jun 2019, 20:44#570347
Jag tänkte med att det var lite med folk på lördagen.
Inte ens bilkö på väg in.
Torbjörn Johnsen skrev:gnisten83 skrev:På elmias sida står de totalt 20438 besökare
Jag tänkte med att det var lite med folk på lördagen.
Inte ens bilkö på väg in.
Re: SkogsElmia 2019
sön 09 jun 2019, 20:48#570349De var ingen bilkö in på torsdagen heller
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
sön 09 jun 2019, 21:13#570354Gjorde mitt första besök på Skogselmia på torsdagen, tyvärr väldigt varmt så orken var inte på topp hela dagen. Bra att det fanns vattenbehållare utställda längs slingorna.
Mycket att titta på, kändes som de större firmorna hade med sig ett exemplar av varje modell att visa upp vilket är trevligt då sådana möjligheter att jämföra är svåra att få till annars.
Det jag saknade lite var demonstrationer, kanske var det vämen men det var inte många av utställarna som utnyttjade skogen, eller ens hade någon maskin igång (med undantag av vedmaskiner och sågverk). Där tycker jag GD18 var bättre, mer snurr i skogen så man får se hur maskinerna fungerar i verkligheten
Mycket att titta på, kändes som de större firmorna hade med sig ett exemplar av varje modell att visa upp vilket är trevligt då sådana möjligheter att jämföra är svåra att få till annars.
Det jag saknade lite var demonstrationer, kanske var det vämen men det var inte många av utställarna som utnyttjade skogen, eller ens hade någon maskin igång (med undantag av vedmaskiner och sågverk). Där tycker jag GD18 var bättre, mer snurr i skogen så man får se hur maskinerna fungerar i verkligheten
Hva 346xpg, Stihl ms201, Stihl 450fs, Hva 536 LiP4, CanAm 450 6x6, Valtra N103H5, KTS 7,5t, kubota 161-2
mån 10 jun 2019, 08:13#570383Här kommer lite fler bilder från SkogsElmia 2019. Fyll gärna på med era egna bilder. Det finns många som är intresserade av att titta 
Vi tackar för en bra mässa med många trevliga möten, glada tillrop och fina tips inför framtiden!
Skapa konto

Vi tackar för en bra mässa med många trevliga möten, glada tillrop och fina tips inför framtiden!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
tis 11 jun 2019, 17:27#570661
De får väl inte göra som de vill kanske, och lite säkerhet.
björken skrev:Gjorde mitt första besök på Skogselmia på torsdagen, tyvärr väldigt varmt så orken var inte på topp hela dagen. Bra att det fanns vattenbehållare utställda längs slingorna.
De får väl inte göra som de vill kanske, och lite säkerhet.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).