ATV och UTV i skogen

Förmånsbeskattning av ATV

139 inlägg 58507 visningar 106 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

halvproffs  
#569457
Uvskogen skrev:Väntar bara på att de höra av sig och säger att jag kan nöjesåka med Bison....


Är det inte det du gör? Tycker mig se ett stort smajl när du kör.😉

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

halvproffs  
#569459
svampbob skrev:
Mellberg skrev:Lämnade LRF för många år sedan som tur är =))


Jag har dom som revisor i det bolaget.

Tänk vilka intäkter skatteverket får när dom börjar jaga ägare till bilverkstäder och byggfirmor.


Är väl inte konstigt att gemene man inte älskar vare sig myndigheter eller politiker som skor sig på skattemedel.

Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#569472
halvproffs skrev:
Uvskogen skrev:Väntar bara på att de höra av sig och säger att jag kan nöjesåka med Bison....


Är det inte det du gör? Tycker mig se ett stort smajl när du kör.😉


Ha ha, du känner mig! :d

Avatar Fallback

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Brorsan  
#569475
svampbob skrev:
Tänk vilka intäkter skatteverket får när dom börjar jaga ägare till bilverkstäder och byggfirmor.


Jag kan ju använda traktorn att ploga min privata infart, skruvdragaren, skyffeln, järnspettet, fogsvansen, alla andra handverktyg och ve och fasa tänk om jag använder motorsåg och skotaren till ett träd på tomten.
Vedbrand förmånsbeskattades man väl för generellt för många år sedan om man var skogsägare.
Behöver man höja skattebasen kommer det nog om några år (då kan man fortsätta med lågbeskattade elbilar).
Olle

Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

svampbob  
#569494 Jag pratade med min jurist ikväll och det visade sig att det inte var mitt fall dom refererade till trots alla detaljerna var lika. Mitt fall kan dock på ett tag dyka upp i en stor dagstidning så det finns också starka krafter som jobbar emot skatteverkets vansinne.
Jag pratade ikväll med en bekant som blev jagad av skatteverket för en cykel. Vi konsultade ihop på ett stort industriprojekt och de allra flesta där hade ett fordon för att ta sig runt området med, en cykel eller moped. Min kompis köpte en rejäl cykel för 6000 kr och ställde på jobbet. Skatteverket kom hem till honom och gjorde revision och påstod att han kunde använda cykeln privat. Han visade då skatteverket sin privata cykel en träningscykel för 40 000 kr. Det tog inte skatteverket hänsyn till utan fällde honom.
Han kände sig förföljd tappade sugen och la ned firman.

   TS
Avatar Fallback

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Avslutat-02  
#569497 Känns som om Sverige har fått sin dos av tjänstemän, som inte kan annat än att inte kunna sitt jobb.

Dessa typer som blint lyder sina chefer som lyder sina chefer, som i sin tur lyder under vissa typer av ministrar som har en konstig nyans av ...

Detta vansinne måste stoppas i alla instanser och tjänstemännen behöver hållas personligt ansvariga för allt tok de ställer till med, de skulle själva behöva betala ekonomiskt för deras dumhet.

Sverige har inte blivit kallt, det har blivit minister styrt av ministrar med dåligt omdöme.

Några partier har väl som vanligt för att komma till makt, lovat för mycket mot vad statskassan innehöll, då skickar man ut indrivarna och lägger en säker död på hela företagar Sverige, för fy om någon annan än staten får ha pengar.

Avatar Fallback

Re: Förmånsbeskattning av ATV

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#569500 Enligt de resonemanget går de förmånsbeskatta folk för vad som helst man har i företaget, kollar man i gårdsverkstan går de att använda allt privat med....

Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

anersimyra  
#569505 Av de tiotalet företagsägda hjulingar i min bekantskapskrets så används 100% av hjulningarna just till nöjeskörning vilket såklart får dessa följder även för oss som enbart nöjeskör 50% av tiden.. :lol:
Senast redigerad av anersimyra tis 04 jun 2019, 22:58, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Mellberg  
#569511 Bra att Skatteverket tar fuskarna, en beta sen gör man inte om den :-ss Gör rätt från början för tusan och sluta gödsla jurister 😈

Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

svampbob  
#569514
Mellberg skrev:Bra att Skatteverket tar fuskarna, en beta sen gör man inte om den :-ss Gör rätt från början för tusan och sluta gödsla jurister 😈


Ägna kraften åt frågor som du förstår.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Mellberg  
#569520
svampbob skrev:
Mellberg skrev:Bra att Skatteverket tar fuskarna, en beta sen gör man inte om den :-ss Gör rätt från början för tusan och sluta gödsla jurister 😈


Ägna kraften åt frågor som du förstår.


Har inga problem, det är väl du som inte verkar förstå =))

Avatar Fallback

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Avslutat-02  
#569521
Mellberg skrev:Bra att Skatteverket tar fuskarna, en beta sen gör man inte om den :-ss Gör rätt från början för tusan och sluta gödsla jurister 😈


Så det skulle vara helt okej att bara börja döma folk till böter utan att vederbörande hade gjort något olagligt?

Bara för att en myndighet behöver ha skattemedel?

En del kanske inte har råd med den böteslappen, och hur gör lilla systemet då?
Jo den familjen måste börja leva på bidrag.
Och det kostar mer för alla skattebetalare än att Skatteverket lät folk som betalar sin skatt och driver eget vara, men nä för tänk om denne har 2 kronor för mycket,,,, nä nä då ska Skatteverket ha minst 10 kr av den personen.

Gynna jurister, det behövs inte det gör staten så bra så, när de stjäl och trycker ner den lilla människan.

Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Mellberg  
#569522 Dax att kamma sig, röjarn :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Avslutat-02  
#569524
Mellberg skrev:Dax att kamma sig, röjarn :ugeek:

Nej tack jag är kort hårig. =))

Användarvisningsbild

Re: Förmånsbeskattning av ATV

Mellberg  
#569526 Kamma ändå :((

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).