Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Komatsu lanserar mindre servicekit, lådor med bra-ha-grejer

4 inlägg 3447 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Komatsu lanserar mindre servicekit, lådor med bra-ha-grejer

Fredrik Reuter  
#566318 Skogsmaskinstillverkaren Komatsu släpper nu små servicekit som kan beställas av deras servicelämnare. Det är små lådor som innehåller "bra-ha-grejer" och oftast små reservdelar som är förargligt att inte ha i hytten.

Exempel är OFRS-tätningssats, Nord-Lock sortiment, hydraulikpluggar och säkringar.

Har du testat? Skriv gärna några rader!

Mer info: https://www.komatsuforest.se/media/nyhe ... rbetsdagen



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Komatsu lanserar mindre servicekit, lådor med bra-ha-gre

JohannesG  
#566323 Hur är priserna på dessa jämfört med att köpa märkesoberoende?

Användarvisningsbild

Re: Komatsu lanserar mindre servicekit, lådor med bra-ha-gre

källshult  
#566325 där ser man hur bra orfs kopplingarna är när det måste skicka med o ringar

Användarvisningsbild

Re: Komatsu lanserar mindre servicekit, lådor med bra-ha-gre

Fredrik Reuter  
#566329 Hej,

Pris vet jag ej, vi får hoppas någon som införskaffat dessa kan kommentera här i tråden.

Det känns som att så fort man sätter in något mjukt som ska täta så kan det bli mer problem. Ex, hur många tredobrickor på banjobultar har bytts sedan 1970? 😉

Ang ORFS så verkar det vara så att tillverkarna har smyghöjt maxtrycken i nyare skördare. Det var för några år sedan 250 bar och närmar sig idag 300 bar. Det finns en kritisk punkt någonstans här där man måste gå ifrån vanlig ogummad rörgäng till ORFS, JIC eller liknande. Så vi får nog leva med detta är jag rädd.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).