Motorsåg och handhållet

Ingen gnista 555 fxt.

9 inlägg 1816 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ingen gnista 555 fxt.

utgård  
#566040 Köpte en 555 fxt ifjol som jag max har kört ca 30 dagar med. Helt plötsligt startar den ej. Jag kollar stiftet och ingen gnista. Funderar om det är tändmodulen eller stoppknappen? Någon som haft samma problem?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ingen gnista 555 fxt.

Avslutat-02  
#566045 Nä, inte va jag kan komma ihåg på rak arm.

Men du bör väl ha garanti kvar?

Annars koppla bort en kabel ifrån stoppknappen och prova igen, öppna ej handtaget i onödan, det är ett väldigt pill att få ihop igen.

Avatar Fallback

Re: Ingen gnista 555 fxt.

utgård  
#566057 Ok ska kolla. Tack

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen gnista 555 fxt.

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#566072 Tappade också gnistan på en 355 för ett par år sedan. Visade sig vara tändhattens infästning i tändkabeln som hoppat lös.
Finns säkert en bra teknik , men jag tyckte det var pilligt och spräckte gummit i tändhatten. Den går dock fortfarande.

Avatar Fallback

Re: Ingen gnista 555 fxt.

Avslutat-02  
#566105 Trä kabeln genom hatten, placera sedan tändspiralen i tändkabeln med hjälp av den lilla haken som är i slutet, dra sedan in spiralen i hatten långsamt.

Avatar Fallback

Re: Ingen gnista 555 fxt.

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#566132 Jag har alltid kört HQ och har saknat rätta gnistan vid nåt tillfälle.
Det var liksom inget driv.
Men det är bara att bita ihop och komma igen. Det blir alltid bättre sen. :wink:

Avatar Fallback

Re: Ingen gnista 555 fxt.

Avslutat-02  
#566139 =))

Avatar Fallback

Re: Ingen gnista 555 fxt.

Palakangas  
#566141
Orsa skrev:Jag har alltid kört HQ och har saknat rätta gnistan vid nåt tillfälle.
Det var liksom inget driv.
Men det är bara att bita ihop och komma igen. Det blir alltid bättre sen. :wink:

" -det är aldrig för sent att ge upp "

Avatar Fallback

Re: Ingen gnista 555 fxt.

Avslutat-02  
#566145 Skriv gärna om du fick igång maskinen.....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).