Gallring

Inga Gallringsdagar 2019

30 inlägg 16901 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Inga Gallringsdagar 2019

Fredrik Reuter  
#564265 Ja, du läste faktiskt rätt. Vi har bestämt oss för att inte arrangera några Gallringsdagar i år. Det är givetvis tråkigt och det är många som troligtvis sett fram emot våra dagar i september och vi förstår om ni blir ledsna, för det är vi också.

Som du säkert vet så är det bara två personer som driver både Skogsforum och Gallringsdagarna (Fredrik och Torbjörn) och tidigare Gallringsdagar så har vi i princip fläkt oss för att kunna genomföra eventet. Inte minst i och med att de vuxit stadigt i popularitet och omfattning.

I år är det annorlunda. Till att börja med så har vi sedan tidigare beslutat om att vara med både på SkogsElmia och SkogsNolia med egen monter på båda mässorna. Både för att träffa medlemmar och skriva om nyheter. Hur banalt det än kan låta så är det mycket jobb och vi måste fokusera på detta för att få det bra. Detta i en tid då vi annars skulle lägga ansenlig tid på planering av Gallringsdagarna.

Men det är inte nog. 2019 kommer bli ett spännande år för Skogsforum och vi har flera digitala nyheter på gång. Dessa tar mycket tid i anspråk och lägger man ihop allting så klarar vi inte av att göra några Gallringsdagar i år på det sätt vi vill ha dem.

Gallringsdagarna har under de tre tillfällen vi kört dem varit mycket populära och vi siktar på att kunna genomföra dem igen nästa år, 2020.

För att inte lämna ett alltför stort tomrum i september så planerar vi istället för en grym medlemsträff med något spännande tema. Här har vi inte tänkt klart ännu, men med tanke på att detta tar mycket mindre tid i anspråk vid planering och genomförande så kommer vi hitta på något riktigt bra! Givetvis med camping- och grillmöjligheter.



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

JensSkoog  
#564271
Fredrik Reuter skrev:Gallringsdagarna har under de tre tillfällen vi kört dem varit mycket populära och vi siktar på att kunna genomföra dem igen nästa år, 2020.

För att inte lämna ett alltför stort tomrum i september så planerar vi istället för en grym medlemsträff med något spännande tema. Här har vi inte tänkt klart ännu, men med tanke på att detta tar mycket mindre tid i anspråk vid planering och genomförande så kommer vi hitta på något riktigt bra! Givetvis med camping- och grillmöjligheter.

Aj, aj, det var tråkigt, men jag förstår mycket väl att det kan bli lite för mycket. Ni är
ju ingen ungpöjkar länger hellre, du och Torbjörn :mrgreen:

Men en medlemsträff blir ju toppers - så länge det blir camp, grill och björnjaging :d
....och god tid till lära av alla dom kunniga medlemmar som säkert kommer. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

Fredrik Reuter  
#564272 Ja, det är tråkigt, men som sagt, vi kommer fixa en trevlig träff där vi kan träffas och trivas i alla fall!
På ett fysiskt plan har du också rätt ang åldern Jens, men inte i huvudet! 😉

   TS
Avatar Fallback

Re: Inga Gallringsdagar 2019

Blivande snickare  
#564274 Det är lugnt, ta det piano så kör vi dubbelt hårdare nästa år istället :mrgreen:

Åldern vågar jag inte uttala mig om :D

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

halvproffs  
#564292 Helt rätt beslut! Man ska akta sig för att "gå in i väggen" och sen kan det ta lång tid att bli bra igen och då drabbar det hela forumet också.
Ligger själv lite lågt pga mycket just nu men snart kommer det nog ett litet stycke om usa-resan.

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

hlb  
#564309 Först vill jag säga att gallringsdagarna är mycket mycket bra, men blir kanske lätt upprepning om man kör varje år. Har åkt buss med Södra till Värö vilket var trevligt. Buss till Finland, Norge eller till och med Ryssland skulle kanske vara ett alternativ. Forumägarna har säkert förslag och ni vet ju hur tokiga vi är och vad vi gillar vid det här laget.

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564317 Jag förstår er helt. Vet av egen erfarenhet hur mycket som snurrar i huvudet när man är spindeln i nätet för något arrrangemang.
Idén med en bussresa till Ryssland var ju en kul idé, något du får spinna vidare på hlb.

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

ananders  
#564322 Ett klokt beslut och det är ett sundhetstecken att man inser sina begränsningar och drar i handbromsen i tid. :-bd
Bättre ett uteblivet arrangemang än att ni tvingas ta ett längre uppehåll från att underhålla och utveckla forumet.
Ser fram emot Elmia. :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Inga Gallringsdagar 2019

Blivande snickare  
#564326
kärrabol skrev:Jag förstår er helt. Vet av egen erfarenhet hur mycket som snurrar i huvudet när man är spindeln i nätet för något arrrangemang.
Idén med en bussresa till Ryssland var ju en kul idé, något du får spinna vidare på hlb.

Isåfall måste det bli ett obligatoriskt pitstop för vätskebalansens skull hemma hos mig :grin:
Finns skog, traktorer, timmerbilar å andra finnar att beskåda för den som känner sig hugad :d

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

rejser  
#564414 Jag tror inte ni har några problem att hitta frivilliga som hjälper till med saker.

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

JohannesG  
#564416
rejser skrev:Jag tror inte ni har några problem att hitta frivilliga som hjälper till med saker.

Det är säkert inga problem.
Men innan det kommit så långt att det är moget att ta in frivilliga är det ofantligt mycket arbete.

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

Kristoffer197  
#564567 Det är bra att ni tar hand om er själva. Alltid högsta prio. 👍

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

JÅ Jansson  
#568859 Det är nog bra att ladda om och satsa på 2020
Ni får gärna komma till Skogens Veteraner 21/9 och visa upp er skördare
Den platsar ju :-bd

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

Kse  
#568990 Helt riktigt tror jag, vet att ni lägger ner en oerhörd massa tid och energi för att göra gallringsdagarna till den succé den är.
Att sen göra ett halvdant arrangemang pga. tidsbrist gynnar ingen.

Rätt beslut att lägga krutet på mässorna i år och ta nya friska tag för #GD20

Användarvisningsbild

Re: Inga Gallringsdagar 2019

JensSkoog  
#569003 Men det hade varit toppers om vi redan nu fick bestämd
en dato för när träffen ska vara :grin:

Fredrik Reuter skrev:För att inte lämna ett alltför stort tomrum i september så
planerar vi istället för en grym medlemsträff


Nu får jag inte med mig Elmia i år, så det skulle vara stor sorg om
fruntimmeret bokar saker som jag inte kan vrida mig undan
när det ska vara medlemsträff. :(( :((

Vet att allt går i HG nu, @Fredrik Reuter, men jag skulle uppskatta starkt en dato :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).