Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Woodtiger GJ30

116 inlägg 64342 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#545754 Fyra lass än så länge, en bit att skota men det är nerför så det går rätt lugnt.
1547920501_sjoenaes23.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Woodtiger GJ30

Norrtälje  
#545979
Mikael skrev:Det blev ju ingen hydrostatdriven maskin så man skulle allt vilja haft 2 växlar till på vagnsdriften.
Det går rätt bra och ligga och åka med den på väg, var ju efter lite timmer vid brandplatsen idag och det var ungefär 1 mil att åka.


30km/h som påstått? Vilken lyx jämfört med många andra miniskotare :smile:

Berätta gärna om motorn och vad du tycker, det är en Branson modell från Sydkorea?
Också intressant hur du resonerade kring hybridmodellen och hur många extra tusen det skulle varit med en sån istället.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546043
Norrtälje skrev:
30km/h som påstått? Vilken lyx jämfört med många andra miniskotare :smile:

Berätta gärna om motorn och vad du tycker, det är en Branson modell från Sydkorea?
Också intressant hur du resonerade kring hybridmodellen och hur många extra tusen det skulle varit med en sån istället.

Jodå 30km/h går den nog i, har inte mätt upp den.
Motorn tycker jag funkar bra i skogen men blir klen vid vägtransport om det är mycket uppför. Det är bara 35hk så man får inte ha för höga krav. Nu ska det finnas en motor med turbo vilket jag tycker låter bra med lite högre effekt.
Jag har en Branson traktor också och båda maskinerna har varit lättstartade i kyla.
Prisskillnaden var nog 180000:- när jag beställde vilket jag tyckte var lite för mycket för en hybrid, var även rädd att motorn inte skulle orka med när det blir besvärlig terräng.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Lazlo81  
#546546 Kanske fel tråd, men nån som vet hur många WT som sålts?? Lr kanske ännu hellre, hur många vanliga kontra hybrid...

Hur känns denna jämfört Bison??? Milsvid skillnad???

Kul att följa!

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546643
Lazlo81 skrev:Kanske fel tråd, men nån som vet hur många WT som sålts?? Lr kanske ännu hellre, hur många vanliga kontra hybrid...

Hur känns denna jämfört Bison??? Milsvid skillnad???

Kul att följa!

Jag tror det är två enkla/manuella som sålts av den senaste modellen, hybrider är det flera av men jag vet inte hur många.
Skillnaden mellan bison är rätt stor iallafall förarkomforten, hytten är rymligare och tystare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547817 Bra kör väder idag. Tog ett par gruppbilder. :grin:
1548613708_sjoenaes24.jpg
1548613643_sjoenaes25.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#551105 Blev en film, lite dålig bild kvalité men det blev lass iallafall. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#553725 Lite fler filmer.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#553726 Film.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#553727 Film.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563021 Tror jag hade haft att göra om man skulle kört med Bison 8000 som jag hade tidigare istället. Hur många lass vet jag inte men det är mer än fyra som jag skrev tidigare. :d
1555864657_sjoenaes32.jpg
1555864642_sjoenaes31.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Kryssfeldt  
#563113 Maffiga vältor, som ny läsare här i tråden undrar man ju orkar kranen med även de grövre stockarna utan att behöva släpa/lyfta i änden?
Mycket lärorik tråd [emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563175
Kryssfeldt skrev:Maffiga vältor, som ny läsare här i tråden undrar man ju orkar kranen med även de grövre stockarna utan att behöva släpa/lyfta i änden?
Mycket lärorik tråd [emoji106]

Tror det var två stockar i de här vältorna som jag fick släpa för att få på. den grova massavedbiten som syns på översta bilden var inga problem. Nu är det ju gran som är lite lättare än tall.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563179 Har helt missat att det var du som körde den här tråden! Hur trevligt som helst att följa särskilt som jag nu också funderat på att skaffa en till skotare. Lite större för uppdrag på hyggen där avståndet spelar roll (mer med på varje lass). Får väl se vad det blir, om det blir. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger GJ30

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563218
Uvskogen skrev:Har helt missat att det var du som körde den här tråden! Hur trevligt som helst att följa särskilt som jag nu också funderat på att skaffa en till skotare. Lite större för uppdrag på hyggen där avståndet spelar roll (mer med på varje lass). Får väl se vad det blir, om det blir. :smile:

Jo jag såg att du skrev om en större maskin, man blir lite nyfiken på vad det kan bli. :?:
Är det något du undrar om Woodtiger så är det bara att fråga så ska jag försöka svara.
Har du funderat på en traktor med vagn som komplement till Bisonen.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).