Avverkning (slutavverkning)

Kostnader.

3 inlägg 2131 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kostnader.

halvproffs  
#560240 Tänkte på skogsbilvägskostnader som en ganska ny tråd handlar om.
Känns som det är lika hos Mellanskog att dom inte kan precisera kostnader. Exempel;
Slutavverkning har skett på mitt skifte. Jag 1:a gallrade bredvid och körde fram så skotaren kunde ta med till avlägget.
Avverkningskostnad är all uppgift jag fått från M. Har bara fått svävande svar.Jag kanske har gjort det utan att fått betalt?

M.förstagallrade åt mig och jag körde fram 80% av virket själv för sen hade jag inte tid pga utlandsresa.var ca 150 fub. Avverkningskostnad står det på beskedet. Ringde till kontoret i Sandviken och påtalade den dåliga redovisningen. Svar, vi ska skärpa oss!
Har jag kört fram virket och även fått betala för framkörning?
Bara några ex på dåliga redovisningar jag fått från Mellanskog.



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Kostnader.

isteskog  
#560246 Man får tjata innan man får riktiga redovisningar från M-skog är min erfarenhet!! 👎

Avatar Fallback

Re: Kostnader.

Avslutat-02  
#560247 Att du kört fram virke och huggit det det är jag säker på att du gjort helt gratis.

Att det står avverkningskostnad, är ju egentligen kostnaden som maskinerna kostar, röjarn, huggarn.

Men sedan kan de ju ha reducerat med en summa men det tror jag inte.
Utan de har nog gjort det lättaste för dem.

Är ju inte lätt att reda ut heller om inga handlingar finns.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).