Bilar

Hyundai Tucson

11 inlägg 7478 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hyundai Tucson

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#556532 Någon som har en Tuscon? Tänker mig en 3-4 år gammal, manuell låda, 4wd och antagligen bensin.

Blocket säger runt 140 kkr.

Bu eller bä?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hyundai Tucson

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#556562 Grannen har en sån men han har helt klart köpt fel bil. Han saknar lågväxel och mer markfrigång, men det är ju ingen skogsbil heller. Lågväxel saknas väl på alla moderna suvar tror jag? Markfrigången håller jag nog med om, den ser ut att vara ungefär lika hög som min Skoda Octavia 4x4.

Annars är han nöjd, har inte varit några fel på den, hans är en diesel och 2015 årsmodell tror jag.

Avatar Fallback

Re: Hyundai Tucson

r93  
#556568 Min personliga erfarenhet är :håll dig borta från Hyundai!!

Min före detta kollega hade först en santa fe, på den lossnade hjulupphängingen, som tur och väl va så körde han i 20 kmh på skogsväg, sedan köpte han en tuscon på den så rostade oljetråget sönder......

På jobbet har vi en ix35 från den var ny den har nu gått 18’000 mil, men skicket är som den gått 38’000 mil.

Fel som jag vet om:

Två fjädrar har gått av.
Hjulupphängning lossnade även på denna.
Fyrhjulsdriften har lagt av flertalet gånger, okänt fel.
Ett flertal bussningar har behövts bytas.
Nu på senare tid så går den inte att starta trots nya glödstift, ibland går det bara inte.
Väldigt svajig i hastigheter över 90 kmh
Har även kommit en del rost på den.

Noterbart är att den går som jourbil, och har således aldrig sett en grusväg, bara landsväg och stadskörning.

Så jag personligen kommer aldrig att rekommendera någon att köpa en Hyundai, men det finns säkert andra som haft bättre tur.

Avatar Fallback

Re: Hyundai Tucson

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#556590 Vi har ju en Subaru Outback nu, men det börjar bli dags att uppgradera. Är markfrigången sämre på Tuscon? BLir mnest asfalt och lite grusväg och ibland när vi irrat vilse en lite sämre väg.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hyundai Tucson

bgl  
#556601 Tveksamt om sånt byte blir en uppgradering. Subban är flera dm längre.
Ett välmenande tips att att lära sig uttala Tucson, man får ibland höra uttal som inte borde finnas!

Användarvisningsbild

Re: Hyundai Tucson

hemhuggare  
#556635 Inte svar på din fråga men i alla fall. Är inne på min andra Santa Fe sen -06 och det har väl funkat utan större problem

Avatar Fallback

Re: Hyundai Tucson

enbhen  
#556952 Inte funderat på en Honda CR-V? Var ute efter samma biltyp som du och jag valde CR-V. Riktigt nöjd än så länge (stora dieseln och automat). Många på mitt förra jobb hade CR-V, alla var nöjd!

Avatar Fallback

Re: Hyundai Tucson

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#557019 Överspelat, frugan köpte en ny V90 D3... :roll:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hyundai Tucson

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#557051
Mangan skrev:Överspelat, frugan köpte en ny V90 D3... :roll:

Kanske för att du inte ska låna den till skogs?

Avatar Fallback

Re: Hyundai Tucson

Flugfiskaren  
#557079 Har haft en outback 04 och den fungerade bra , kör nu Mitsubishi outlander 2012 fungerar bra , rymlig bra 4wd .

Avatar Fallback

Re: Hyundai Tucson

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#557083
Slurfi skrev:
Mangan skrev:Överspelat, frugan köpte en ny V90 D3... :roll:

Kanske för att du inte ska låna den till skogs?


Ingen risk, tar min elbil istället.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).