Motorsåg och handhållet

Husqvarna 345 läcker olja

2 inlägg 2028 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 345 läcker olja

Grobb  
#556454 Hej,
Jag har en gammal Husqvarna 345 som jag använt några år till att ta ner lite träd och kapa lite ved. Jag har varit dålig på att rengöra den efter användning utan oftast ställt undan den när jag varit klar. Tyvärr så har den börjat läcka sågkjedjeolja. Jag tror det började en vinter då den blivit blöt av snön och jag ställde den i garaget så det frös till is. Jag tog in den och tinade men den har alltså sedan dess läckt. Har ej använt den så mycket utan bara fyllt på olja eftersom, det rinner inte rakt igenom utan man ser en pöl under den när den stått ett tag.

Jag tänkte nu försöka mig på en genomgång av sågen inför lite vedkapning till våren, finns det någon här som kan tipsa på vad läckaget kan bero på, någon packning som behöver bytas etc.?

Tacksam för tips och råd.

/Tommy



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 läcker olja

Avslutat-02  
#556455 riv bort kopplingen och trumman, under där har du en plåt, skruva bort den och titta hur det ser ut inunder.
kolla oljeslangen, kanske täta med lite packning på tub.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).