Öppna kategorin

Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

37 inlägg 7946 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549167 Gammelkroppa 👍

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Onefield  
#553421
DanEn skrev:
Flisaren skrev:Har också anmält mig 👍


Till kursen i Gammelkroppa eller den i Norrland? För det finns väl en uppöver nånstans också?


Dom har ingen kurs i Norrland/Lycksele nu längre sa han jag pratade med på Gammelkroppa, tyvärr.
Hade gärna gått en kurs här uppe iställe för att åka 70 mil enkel väg :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Onefield  
#553424
Mettämies skrev:
Onefield skrev:Tack för informationen!
Hörde du om det var fler kurskamrater som också fick olika jobb efter utbildningen?


Jag hoppade in på planeraren när de redan hade gått två kursveckor och av den första gruppens deltagare är det åtminstonde en till som blev planerare efter kursen. Några jobbade redan med annat och gick kursen som en del av det (en skötte kommunens skogar och en var virkesköpare) och en gick den för att på det sättet få behörighet till skogsteknikerutbildningen. Tror vi var 7-8st på den kursen.
De kursveckorna som jag missat gick jag med nästa kull och av dem vet jag att minst två fick jobb efter kursen, en som planerare och en virkesköpare.

Maten är helt fantastisk på Gammelkroppa :-bd


Det låter bra! 😀👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554989
Onefield skrev:
DanEn skrev:
Flisaren skrev:Har också anmält mig 👍


Till kursen i Gammelkroppa eller den i Norrland? För det finns väl en uppöver nånstans också?


Dom har ingen kurs i Norrland/Lycksele nu längre sa han jag pratade med på Gammelkroppa, tyvärr.
Hade gärna gått en kurs här uppe iställe för att åka 70 mil enkel väg :smile:


Lite surt att behöva åka så långt när de tidigare har haft kurs även i dina krokar!
Men skolan ligger bra till om man ser till utbildningen, den ligger nästan exakt på norrlandsgränsen och har nära till alla möjliga sorters skogar, från lavrika magra tallhedar till riktigt bördiga granskogar där det växer så det knakar. Är man som jag van med typ T24-T26 så är det jäkligt mäktigt med 35m höga bestånd :d

När drar kursen igång?

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

DanEn  
#555042 Lite surt att behöva åka så långt när de tidigare har haft kurs även i dina krokar!
Men skolan ligger bra till om man ser till utbildningen, den ligger nästan exakt på norrlandsgränsen och har nära till alla möjliga sorters skogar, från lavrika magra tallhedar till riktigt bördiga granskogar där det växer så det knakar. Är man som jag van med typ T24-T26 så är det jäkligt mäktigt med 35m höga bestånd :d

När drar kursen igång?[/quote]


Den drar igång v. 10!

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

DanEn  
#555113 Nej nej, fel av mig! 🙄 Kursen börjar v. 14. 😊

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555176
DanEn skrev:Nej nej, fel av mig! 🙄 Kursen börjar v. 14. 😊


Hoppsan, undrar om nån satte kaffet i vrångstrupen och trodde att man missat halva veckan :d

Avatar Fallback

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

mbm  
#556272 Frågar i den här tråden istället för att skapa en ny. Är det någon här som är anställd som planerare och vet på ett ungefär vad lönerna ligger på?

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559895
mbm skrev:Frågar i den här tråden istället för att skapa en ny. Är det någon här som är anställd som planerare och vet på ett ungefär vad lönerna ligger på?


Vet att en fick 28000kr och då hade han bara planerat en säsong innan. Så över 30k bör de ligga på.

Hur går det för er som börjat kursen idag?

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

DanEn  
#559902 Jag är mycket nöjd så här långt! 🙂
Vad tycker du @flisaren?

Avatar Fallback

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559906 Tyvärr så blev det inget detta år, för mycket jobb nu men kul att du trivs 😊, hoppas på nästa år

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

DanEn  
#559918 Jaså, tråkigt! Är en kille från Kalmar med, trodde det var du. ☺️
Men som det känns nu kan jag verkligen rekommendera kursen.

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559924 Ni har inte behövt gå hungriga heller va? :d

Vad läser ni den här veckan?

Fortsätt gärna med nån rapport då och då, jag tycker att den här kursen är bra för dem som har lite erfarenhet av branschen och vill vidareutbilda sig men orkar inte med en 2-3 årig utbildning.

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Onefield  
#559953
Mettämies skrev:
mbm skrev:Frågar i den här tråden istället för att skapa en ny. Är det någon här som är anställd som planerare och vet på ett ungefär vad lönerna ligger på?


Vet att en fick 28000kr och då hade han bara planerat en säsong innan. Så över 30k bör de ligga på.

Hur går det för er som börjat kursen idag?


Känns bra efter första dagen. Lite ovant att sitta i skolbänken igen bara :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Erfarenhet ”planeraren” kurs på Gammelkroppa?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560000
DanEn skrev:Jaså, tråkigt! Är en kille från Kalmar med, trodde det var du. ☺️
Men som det känns nu kan jag verkligen rekommendera kursen.

Typiskt, hade man nån att samåka med

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).