Skogsröjning

Material till gärdsgård, röjning.

2 inlägg 3922 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Material till gärdsgård, röjning.

H.Bohman  
#555788 Hallå.
Vet inte riktigt under vilken forumrubrik jag ska in, men provar här.
Jag söker material till gärdsgård i östergötland, norra småland. Ska renovera min egen och ev. sätta en ny.
Föredrar senvuxen gran, max 8 cm (ev. grövre att klyva), längd 3-7 meter. Störar och slanor. Finns det enestolp att finna vore det toppen.
Är nu i planeringsstadiet så mängden är inte klar, men i första hand rör det sig om ca 500st. (stolp och slanor). Skulle till att börja med behöva en kontakt som kan tänka sig att sälja materialet samt övrigt som behövs, någon stam, möjlighet att kvista vidjor mm.
Köper fördighugget eller på rot. Ev. kan vi diskutera om röjning kan ingå. Priser får vi resonera om beroende på ålder, kvalité och arbetsinsats.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Material till gärdsgård, röjning.

jan larsson  
#555830 Kontakta en inköpare du har förtroende för.
För sådan skog hamnar man i då o då. Jag får oftast veta att det ska röjas o skördaren är på väg dit. O då är det för sent. Och markägaren vet förmodligen oftast inte heller hur det ser ut.

Men om inköparen kan göra en ok deal, innom rimlig tid före ordinarie röjning o skördare och markägaren godtar. så borde du ganska lätt få tag i det du söker. Helst att du fixar hugning mm. Själv. Men det borde gå ganska snabbt på rätt objekt.
Och att det inte skapar merarbete för komande led.

Frågar man inte så vet man inte. Lycka till. O meddela gärna här hur det går.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).