Traktorer och processorer

Valtra a75

4 inlägg 3412 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valtra a75

Flugfiskaren  
#554967 Hej har en 2005 valtra a75 med frontlastare och skogskärra , då jag och far som använder den mer än mig båda tyckeratt hytten är trång , även om det är skogshytt på den så är det trångt vid körning i skogen och när man vänder på stolen .

Så till frågan vilken valtra har större hytt utan att vara speciellt mycket större utvändigt då vi inte är i behov av starkare traktor , eller finns nåt annat märke eller alternativ utan att vara någon proffstraktor som vi inte är i behov av . Kanske 10cm bredare på varje sida om stolen innvändigt såklart.


Senast redigerad av Flugfiskaren ons 06 mar 2019, 01:57, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vältra a75

molnia  
#555002 Valmet/ valtra som är storleken större än A serien.
505,605,705,805.
655,755,855.
Sedan kom messo serien. Dvs 6000 serien. 6200, 6300 osv.
Med slutsiffra 50 så är det hitech. Tex 6650. Det innebär en
smidig fram/back- spak vid ratten.
Messoserien( 6000 serien) ersattes av N serien. Tyvärr så är det ju så att de med rymligare hytt har också större mått på hela traktorn. Så vill man inte ha större traktor så är man begränsad till Aserien ni har med föregångare som hundraserien tex 700,800,900. Även hundra sextifemserien, 565, 665.

Men de i hundrafem och hundra femtifemserien var det ovanligt gott om plats i för vändning av stol i orginalutförande. Efter det så blev det lite sämre men då fanns det ju skogshytt som tillval eller att man i efterhand förändrar.

Kolla lite på tex konedata.net så hittar du data på mycket traktorer och dess storlek och utrustning.
Senast redigerad av molnia tis 05 mar 2019, 23:17, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vältra a75

Amatörhuggare 62  
#555009 Slutsiffra 50 = Hitechserien.
Fram å back under ratten.

Finns både med å utan turbinkoppling.

Mvh Amatörhuggare 62

Användarvisningsbild

Re: Vältra a75

molnia  
#555062 Just det ja hitech var de ju.. väldigt fel av mig

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).