Skojigt/Galet

Bästa aprillskämtet

85 inlägg 53932 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bästa aprillskämtet

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55009 Idag är det första april. \:D/ Är det någon som gått på något skämt idag eller hört/sett något bra skämt?
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55010 Måste va ett skämt att behöva jobba idag, så trött som man är :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bästa aprillskämtet

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55012 hehe
såg ett värdelöst skämt i dagens lokaltidning...

http://www.vk.se/Article.jsp?article=266332

Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

seke  
#55014 Här finns alla aprilskämten samlade. Listan uppdateras under dagens gång:
http://buzz.bazooka.se/

Användarvisningsbild

Re: Bästa aprillskämtet

totte  
#55043 Förra året 1:a april kom det ett mail från systemansvarig på museet att p g a problem med intrång så skulle vi nu höja säkerhetsnivån. Alla skulle nu tvingas att byta lösenord en gång i veckan, lösenordet skulle vara minst 11 tecken långt och fick inte innehålla något som likna vanliga ord. Det var en hel del del mer i mailet, avfattat på god IT-byråkratsvenska.

Det blev en fullträff. Det är inte direkt så många datorsnillen som befolkar ett museum, fram vid lunch var det nära lynchstämning på vissa avdelningar, tills ryktet började sprida sig om att det var ett aprilskämt. Han visste precis hur man skulle sätta in stöten den mannen :lol: Kan tillägga att jag själv fick fundera i två minuter innan jag kom på vilken dag detvar :oops:

Användarvisningsbild

Re: Bästa aprillskämtet

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55056
seke skrev:Här finns alla aprilskämten samlade. Listan uppdateras under dagens gång:
http://buzz.bazooka.se/


De läser tydligen inte Skogsaktuellt:
http://www.skogsaktuellt.se/?p=28377&pt=108&m=1422

Användarvisningsbild

Re: Bästa aprillskämtet

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55066 På jobbet idag kom ett mail där det stod att det varit virus i datasystemet som styr stämplingsterminalerna. Alla uppmanades gå till en terminal o stoppa in kortet o trycka på kalibreringsknappen. Alla som jobbat några år begrep direkt men det stod allt ett par vid vår avdelnings terminal o letade efter nämnda knapp :grin: .
O lokaltidningens aprilskämt var som vanligt rena skämtet. Journalister har ingen vidare fantasi. Man kan verkligen säga att dom verkar tro att allt dom skriver tror folk på :???: Hmm det lät konstigt . Jaja, under hösten har det diskuterats o debbaterats var på torget man ska bygga en offentlig toalett. Idag stod att man beslutat bygga den ute i hamnen flera hundra meter från torget.

Magnus M

Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55262 aprilskämten har detta år tydligen "smitit emellan" mig och min verklighet .. då man har fullt upp med att producera skattepengar till alla arbetslösa och sk / nysvenskar ..hmm! joh! så är det nog ..och det börjar man bli van numera :???:

Användarvisningsbild

Re: Bästa aprillskämtet

GremoNiclas  
#55282 Ojdå. Någon som är bitter :?: :D
Nää ja ä int bitter. Som Tony Rickardsson hade svarat. ;)

Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55326
GremoNiclas skrev:Ojdå. Någon som är bitter :?: :D
Nää ja ä int bitter. Som Tony Rickardsson hade svarat. ;)


nejdå! bitter är jag aldrig ...bara lite allmännt sliten och trött kanske ;) =)) =))

Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55331 På skolan skämtade personelen om att det var ekonomisk kris och att man var tvugna att ta betalt för elen på varje enskilt rum.
Hmm, dom hade nog varit tvingade att ta br abetalt för elen bara för att betala 100 elmätare :grin:

Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55417 ja vad ska man säga .. ;) hoppas det inte blir "strömavbrott" :)) :))

kan detta vara ett aprilskämt ?

Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55583 Det där är ju inte så märkvärdigt egentligen. det är ju bara brädor ngn flitig själ har spikat upp på traven:D

Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55584 jag ångrar mig :ymblushing:
Efter att förstorat bilden såg jag betydligt bättre vad det handlade om

Avatar Fallback

Re: Bästa aprillskämtet

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55738
MasseyFerguson skrev:jag ångrar mig :ymblushing:
Efter att förstorat bilden såg jag betydligt bättre vad det handlade om


jag var också tvingad att titta efter en extra gång .... det är kul att få syn på sånt där ibland , ..liksom det "lilla extra" :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).