Arbetskläder för skogen

Skyddsglasögon med Hva huggarhjälm

7 inlägg 3669 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skyddsglasögon med Hva huggarhjälm

Kalleskog  
#552614 När jag röjer i skogen gillar jag att gå med visiret i uppfällt läge vilket resulterar i spån i ögonen. Har provat Husqvarnas skyddsglasögon tillsammans med huggarhjälm men ogillar att skalmarna gör att hörselskydden inte sluter tätt. Har tittat på skyddsglasögon men band istället för skalmar och är nyfiken på om någon provat detta och om ni tycker att det funkade.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Skyddsglasögon med Hva huggarhjälm

svampbob  
#552617
Kalleskog skrev:När jag röjer i skogen gillar jag att gå med visiret i uppfällt läge vilket resulterar i spån i ögonen. Har provat Husqvarnas skyddsglasögon tillsammans med huggarhjälm men ogillar att skalmarna gör att hörselskydden inte sluter tätt. Har tittat på skyddsglasögon men band istället för skalmar och är nyfiken på om någon provat detta och om ni tycker att det funkade.


Jag har också irriterat mig på skalmarna när jag har hörselskydd och skyddsglasögon. jag har köpt med glasögon med band och det funkar bra men jag är inte så förtjust i utformningen av själva glasögonen så det händer att jag ändå använder glasögon med skalmar.

Avatar Fallback

Re: Skyddsglasögon med Hva huggarhjälm

utgård  
#552675 Jag tycker precis som du att det är bättre att ha visiret uppfällt särskilt när det regnar och är blöttt, men sen fick jag typ ett vedskott i ögat🤪. Då köpte jag airsoft skyddsglasögon., dom ser ut som skidglasögon men med närvisir.

Användarvisningsbild

Re: Skyddsglasögon med Hva huggarhjälm

morslillaolle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552864 Perfekt! Tack Utgård!! Har letat länge efter sådana. Men inte ”googlat rätt” förrän din beskrivning. ”Airsoft skyddsglasögon”. Ett par beställt.

Användarvisningsbild

Re: Skyddsglasögon med Hva huggarhjälm

morslillaolle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552866 De ser ut som stora simglasögon med nät istället för glas.

Avatar Fallback

Re: Skyddsglasögon med Hva huggarhjälm

Kalleskog  
#552872 De här lutar det mot att jag köper

https://www.swedol.se/skyddsglasoga-solus-kit-klar.html

   TS
Avatar Fallback

Re: Skyddsglasögon med Hva huggarhjälm

Robertberg  
#552942 Det funkar inte att lyfta skalmarna lite, så att de nästan ligger på hörselskydden istället för på öronen?

Annars har Kask en hjälm med stort tätt visir.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).