Trädfällning (arborist)

Ytterligare en nybörjarfråga (Börja med sektionsfällning)

6 inlägg 4549 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Ytterligare en nybörjarfråga (Börja med sektionsfällning)

Han med hunden  
#551621Hej!
Jag har lite planer på att mjukstarta lite med sektionsfällning och har precis som tidigare frågeställare en hel massa frågetecken som jag vill räta ut.

Till att börja med vill jag gärna ha råd på BRA ställen där jag kan lära mig klättra på ett säkert sätt.

Sedan var det utrustningen. De flesta utbildningsställen jag hittat vid googling har två alternativ när det gäller utrustning, antingen har man den med sig eller så köper man den av utbildaren.
Men vad behöver man för grejer och vilka grejer är bra att ha?
Den naturliga följdfrågan är vart man köper grejerna?(England?)

Sedan den sista frågan: Jag har en Husqvarna 346XPG som tjänat mig väl. Har en dedikerad arboristsåg sådana fördelar att jag bör handla en sådan i ett tidigt skede?

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Ytterligare en nybörjarfråga (Börja med sektionsfällning

anersimyra  
#551623Jo, en 346:a kan bli väl ansträngande vid enhandssågning.. :shock: :-bd

Användarvisningsbild

Han med hunden  
#551630Anade nästan det.
Jag såg att Husqvarna har en eldriven enhandssåg. Finns det några som helst fördelar med en sådan eller är det förbränningsmotor som gäller?

TS

Mr.Stihl  
#551692Beställ från Honey Brothers, topphands såg givetvis, batterisåg trevligt! 😀

Användarvisningsbild

anersimyra  
#551694HVA: batteridrivna topphandssåg fungerar förträffligt, det finns en mängd filmer att hitta både här och på you tube som visar arbete med just den sågen.. :-bd

Användarvisningsbild

Han med hunden  
#551711Trevligt!
Ett sidospår på tal om Husqvarnas batterisåg. Hur länge räcker ett batteri jämfört med en tank på en förbränningsmaskin?

För att återgå till klätterutrustning. Honey Brothers hade ju mycket trevligt men jag är så grön som man kan vara på just klättring och behöver lite tips på vilka grejer som är nödvändiga och vilka som sorteras under ”bra att ha”

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).