Öppna kategorin

Polisen tagit banditer

14 inlägg 4226 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Polisen tagit banditer

stektlök  
#550894 Här kanske det är någon på forumet som har nån ägodel !

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1341509402
Screenshot_20190211-092303_Facebook.jpeg




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Polisen tagit banditer

Avslutat-02  
#550895 Skulle tittat på hva kundregistret över vilka som äger vad.

Avatar Fallback

Re: Polisen tagit banditer

stektlök  
#550897 http://www.blt.se/karlshamn/chauffor-an ... alh1N8m1YI


Förnekade all kännedom i sin lasbil där det även stod 2 personbilar !!!
Man blir vansinnig 🤨

   TS
Användarvisningsbild

Re: Polisen tagit banditer

Bax  
#550898 Men shit, den gröna svetsen ser ut som min svets, och 550in står alldeles bredvid just nu :shock:

Och jag som inte varit i verkstan på ett tag.... måste dit o kolla ikväll :???:

Användarvisningsbild

Re: Polisen tagit banditer

halvproffs  
#550899 Jag tycker synd om dessa människor som inget hellre vill än att jobba i skogen med motorsåg o röjsåg. Dessutom måste dom ju ha bil för att ta sig till o från arbetet. Om ni bara visste hur dåliga vägar det är i forna östeuropa så skulle ni också lämna över era bilar dit.
Sen borde det vara någon från säker skog och instruera så det inte sker någon olycka för dom stackrarna.

Avatar Fallback

Re: Polisen tagit banditer

jannee  
#550968 Förstår att behovet av sågar + diverse andra redskap är stort i de forna baltstaterna, tyvärr är det vi i Småland som får hålla dem med redskap. Skulle inte alls förvåna mig om det är några sågar från grannbyarna, resan innan hade säkert chaffisen med sig några mc också :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Polisen tagit banditer

Värmlänning  
#551058 Jag inte veta, jag inte prata svenska :shock: :roll: :roll:

Användarvisningsbild

Re: Polisen tagit banditer

Fredrik Reuter  
#551071 Tog bort ett olämpligt inlägg här nu i tråden som var över gränsen.
Tänk på att vara konstruktiva i inläggen, skriv gärna roligt och flamsigt mellan varven men inte hela tiden. Och så håller vi oss till reglerna givetvis.

Användarvisningsbild

Re: Polisen tagit banditer

Bax  
#551096
Bax skrev:Men shit, den gröna svetsen ser ut som min svets, och 550in står alldeles bredvid just nu :shock:

Och jag som inte varit i verkstan på ett tag.... måste dit o kolla ikväll :???:


Mina grejor stod kvar, skönt.

Användarvisningsbild

Re: Polisen tagit banditer

halvproffs  
#551097 Va bra! Någon har snott grejer hos grannen i höstas bla en batteriladdare. Inga dyra saker men ändå.

Avatar Fallback

Re: Polisen tagit banditer

Avslutat-02  
#551103 Har aldrig haft på hälsningar från rövarpack, men så har ja en schabrador på 65 kg som vaktar gården.
Fick reda på att det var rottis i honom också, jättebra go hund, till han arbetar... GRrrr :-ss

Avatar Fallback

Re: Polisen tagit banditer

jannee  
#551144 Här nere har vi regelbundna besök av öststatsregistrerade småbussar, nu har vi dessutom fått en pyroman på halsen, eldar var varannan natt.
Självklart lyser polisen med sin frånvaro, de kan ju bli attackerade :mrgreen:
Skulle polisen/tullen mot all förmodan öppna och kontrollera alla bussar/lastbilar som reser ut från Sverige vore 90 % av stölderna borta.
Självklart behövs då stora resurser men nationalekonomiskt en stor vinst för Sverige/försäkringsbolagen.

Avatar Fallback

Re: Polisen tagit banditer

Avslutat-02  
#551161 Ja för äta upp mitt tidigare inlägg, då ja har haft påhälsning i kojan i natt.
En jacka, vinterjacka och handskar blev bytet.
Ingen såg eller bränsledunk.
Eller röjsele....

Kanske skulle ha en hund där också...
Hmmm

Avatar Fallback

Re: Polisen tagit banditer

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#551193 Verkar som tjuvarna måste läsa lite av Skogsforums utmärkta tester så de förstår att Stihl också gör bra grejor :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).